Beoordelingen Hotel Riu Funana*****

De Jonghe
3,0
1,0
5,0

15-07-2014 Verouderd Riu hotel. Absoluut geen 5 * waard. Personeel is heel onvriendelijk en niet behulpzaam, ze kijken neer op een toerist. Eten is ok, maar heel eentonig,niets speciaals, zoals een goede 3* maar absoluut geen 5*. Geen dresscode bij diner waardoor Engelsen zelfs in zwemshort en t-shirt komen eten, Riu onwaardig! Let op voor poetspersoneel want ze bestelen je waar je bijstaat.Je krijgt sleutel voor de safe (in 2014 een kluis met sleutel?) en deze kan je best verstoppen op veilig plekje want hij hangt bij je sleutel waar je kamernummer opstaat. Toch werd onze sleutel gevonden .Toen poetsvrouw bezig was in onze kamer en we iets uit de kluis nodig hadden heeft ze hier handig gebruik van gemaakt en was alle cash geld daags erna verdwenen.Absoluut geen bijstand van hotelmanagement en politie ter plaatse! Eigen verantwoordelijkheid wordt gezegd. De aangewezen poetsvrouw kon zelfs ongestoord verder onze kamer blijven poetsen gedurende de dagen erna, ongehoord voor een Riu hotel! Afknapper

met jonge kinderen, Feb. 2014
"Verouderd hotel"vertalen
kathy
5,0

19-02-2014 verouderd hotel. eten koud en eentonig. A la carte restaurants zijn ook buffetrestaurant. Ze zouden het beter themarestaurant noemen.
Schimmel in douche en barsten in de muren. Voor die prijs mag het toch iets meer zijn! Anders wel vriendelijk personeel en dichtbij standje Santa Maria.

met jonge kinderen, Jan. 2014
"Fijn hotel"vertalen
Ann Dons

03-02-2014 Wij hadden een junior suite, aangename grote, propere badkamer, minibar is inderdaad met fles drinkwater gevuld. Er is op elk moment van de dag een bar open dus ga je even drinken halen. Waterkoker op de kamer met diverse soorten thee.
Kamers werden elke dag gepoetst, elke dag propere handdoeken gekregen.
Wij zijn met de taxi over en weer naar Santa Maria geweest (voor 3.5 euro), 1 dag een auto gehuurd maar er is eigenlijk niet veel te verkennen. Eten was lekker en warm, er was altijd alles: verschillende soorten vis, gevogelte, vlees, uitgebreide kaasschotels, salades... Zwembad was ok, beetje fris, strand was dik in orde, altijd stoelen vrij gehad. Voor ons was dit een geslaagde vakantie!

met jonge kinderen, Jan. 2014
"Geweldige vakantie achter de rug!"vertalen
Cindy lich

12-01-2014 Wij zijn net terug van vakantie en het was super!propere ruime kamer, elke dag propere handdoeken...wij lagen in blok 1 aan de achterkant en het was er rustig, geen last van lawaai of te luide muziek!personeel is zeer vriendelijk, zeer behulpzaam en vooral naar kinderen toe gewoonweg top!eten was voldoende uitgebreid en WARM!a la carte restaurants zijn zeer goed alleen vonden wij persoonlijk de cabo verde het minst.witte wijn is niet zo lekker maar moest deze een beetje kouder zijn was dit al veel beter.groot zwembad en apart kinderbad met speeltuintje zijn voor een jongetje van 2,5 jaar super!

met oudere kinderen, Nov. 2013
"Nooit meer!"vertalen
inge
4,0
4,0
3,0
2,0

06-11-2013 Ik kan absoluut niet begrijpen dat men dit hotel zo hoog kan beoordelen.

Zwembad, niet verwarmd, tegels stuk, douches werkten niet, ligstoelen gebroken, ook op het strand. Oude, vieze badhanddoeken.

Restaurants, zelfs de themarestaurants, eten koud, niets van variatie, refters, oke, maar dat wisten we.

Kamers, oud, muf, schimmel in douche, airoc werkte niet in de door 1 van ons geboekte kamers. Minibar met 1 fles water.
Handdoekrek op terras (met zicht op zand) lag op de grond.

Tour geboekt, helft betaald op voorhand, dag van de tour, voorschot weg...Dus zelfde tour dubbel betaald.

Duur betalen voor Wifi wat meestal toch niet werkt. Ik betaal graag maar wel voor iets dat werkt.

Wij hebben zelf een resort en ik heb nog nooit 1 negatieve opmerking over een ander hotel geplaatst maar dit hotel slaat echt alles.

Ik wou dit toch even meedelen.

met partner, Nov. 2013
"Nooit meer"vertalen
Maris
5,0

15-11-2013 Heel druk groot hotel.(volzet en vloeit samen met riu garopa)
restaurants overvol..eten is wel vers maar bijna altijd hetzelfde..s'morgens om 7u handdoeken gaan leggen op't strand(gasten van garopa moeten ook naar funanastrand komen) stoelen aan zwembad staan vlak naast mekaar,(ook handdoek vroeg leggen) zwembadwater koud, afstand van hoofdgebouw naar kamers en strand en terug is een serieuze wandeling meerdere keren per dag..s'avonds op het showplein geen vrije stoel te vinden alsook aan de barretjes heel druk..wel vlotte bediening aan de bar...het prachtige weer maakte wel veel goed alsook de nette kamers(klein terrasje) en vriendelijk personeel..we gaan zeker terug naar cabo verde maar dan in een kleiner hotel of appartement..

met jonge kinderen, Aug. 2013
"Correct"vertalen
Patricia

30-08-2013 Ligging op 10 min van stadje S Maria; uiterst vriendelijk personeel. Zeer mooie kamer (juniorsuite); zwembaden zoetwater, leuk voor de kids; wel hier en daar tegeltjes weg...; hygiëne en netheid goed. Eten massa, op Engelsen gericht ( pizza-hotdogs-hamburgers- eieren-etc..) doch ook elke dag wat speciaals en wat verfijnder.Wel vers. Rode en witte wijn absoluut heel pover van smaak..themarestaurants ook buffetstijl...kwalitatief iets fijner...
Uitstappen duur maar wel de moeite

met jonge kinderen, Juli 2013
"Goed hotel maar niet top"vertalen
inge

22-07-2013 Eerder 4 sterren waard. Voldoende ligbedden aan zwembad en strand, niet om 6u op om handdoek te leggen. Kamer aan een opknapbeurt toe. Kamer en badkamer lopen ineen, geen deur, kleerkast in de badkamer, geen deur maar kralen, geen legplanken. Eten was eentonig, weinig vis. A la carte restaurants zijn goed, zorgen voor wat variatie. Geen minibar, koffie of thee op de kamer, wel koelkast. Goed voor een weekje platte rust, niets meer. Eilandtour geboekt bij locals op weg naar het strand. Goedkoper en hetzelfde als bij de touroperator. Eens de moeite.

met partner, Sept. 2012
"Ideaal voor luxe strandvakantie!"vertalen
Sandra Van Buggenho...

03-10-2012 13 dagen honeymoon in Riu Funana waren SUPER! Ik heb hier veel negatieve dingen gelezen, maar het is echt een TOP hotel! Lekker eten, uitgebreide buffetten (zeker geen lauw eten of altijd hetzelfde), overheerlijke cocktails, mooie en elke dag netjes gekuiste kamer...en geen problemen met personeel die geen Engels zouden spreken hoor. Iedereen doet er erg zen best om de gasten tevreden te stellen!
Eilandtoer moet je zeker doen! Wij hebben geboekt bij de mensen op het strand en het was heel leuk! Santa Maria ook zeker bezoeken, mooiste strand van het eiland! Wel opletten voor de gevaarlijke onderstroom in de zee, niet echt een aanrader voor kleine kinderen.
Voor de rest echt onvergetelijke vakantie gehad!

met partner, Sept. 2012
"Super vakantie gaan zekers nog eens terug !"vertalen
verniers sabine

19-09-2012 hotel funana in st maria is super. lekker eten vriendelijke mensen je hebt er gewoon alles ! wat moet een mens nog meer hebben !!!!

Wat is voor jou het belangrijkst bij de keuze voor een stedentrip?