Weris

vakanties Weris

Reviews over Weris

• 8Richard Ambrozy01-11-2017

Prachtige omgeving

Wij vonden het een heel mooi dorpje. Lekker rustig, maar toch overal vlakbij. Dat er meerdere restaurants en terrasjes in het dorp zijn was voor ons ideaal, zodat we niet ieder keer de auto moesten pakken. Mooie wandelingen in de directe omgeving.

oktober 2017

• 10lieve lacante05-08-2017

Het is een mooi en gezellig dorpje iedereen is er klantvriendelijk ,men kan er heerlijk wandelen in het dorp en of in het bos men kan de Witte menhir gaan bezoeken en van daaruit heb je een prachtig zicht er is ook het duivelsbed ook ergens verscholen in het bos met een beetje zoekwerk kom je er wel terecht en er is nog zo veel men kan er heerlijk tafelen en een terrasje doen er is altijd wel iets wat ook prachtig is is het Museum daar ziet u van alles over de dolmen en nog zoveel meer de moeite om te zien en nadien kan men daar ook de dorstigen laven en iets kleins eten het is er gezellig en mooi .wij gaan er elk jaar naar toe en ze altijd blij om je terug te zien.

Gereisd met partner in juli 2017

• 10Denise en Guido - Sterrebeek13-10-2015

Heel leuk voor enkele dagen

We zijn gestart met een geleid bezoek in het kasteel van de Hare Krishna in Durbuy (Septon), wat zeker de moeite waard is en goed om te ontstressen, met aansluitend een lekkere vegetarische maaltijd in het bijhorend restaurant. Daarna bezoek aan het mooie stadje Durbuy. De volgende dag: dolmenwandeling in Wéris (9 km).: eerst het noordelijke deel, dan snackje en bezoek aan het Megalietenmuseum (zeer interessant), en dan de rest van de wandeling. En wat zie je in Wéris: menhirs, dolmen... Je waant je bij Obelix en Asterix. Laatste dag: wandeling van Bohon naar Durbuy (langs de Ourthe), rondkuieren in het oude stadje en middageten in Durbuy, klimmetje terug naar Bohon en afsluitend nog een toertje naar het geklasseerde dorpje Ny.

Gereisd met partner in oktober 2015

• 10Jean Pierre Van Damme05-10-2015

prima

rustige ligging en goed geschikt voor wandelingen in de omgeving ook lekkere Brasserie/Restaurant

Gereisd met partner in oktober 2015

• 9Michéle Schotte 01-09-2015

schitterende plek

groot wabdel gebied uitstekende brasserie mooi klein museum

Gereisd met vrienden in augustus 2015

• 8clara devriese23-07-2015

een heel mooie plaats

om eens lekker uit te rusten

Gereisd met partner in juli 2015

• 8bertha Peters18-06-2015

Ik zal zeker terugkomen

Er zijn voldoende mogelijkheden voor mensen die van de natuur en rust houden of die erg sportief aangelegd zijn.

Alleen gereisd in juni 2015

• 8Astrid08-05-2015

Goede uitvalsbasis voor uitstapjes

Rustig dorp, verder niet veel te doen. Dichtbij andere grotere plaatsen.

mei 2015

• 8vermeire10-03-2015

gezellig en rustig dorpje.

Weris is een klein en gezellig dorpje met een ongelofelijk goed restaurant. De natuur is alom vertegenwoordigd. De wandelingen beginnen in weris of in een van de dichtbij liggende dorpen.

Gereisd met vrienden in maart 2015

• 9Johan de smet03-03-2015

Heel authentiek

Weris is een mooi dorpje dat een van de 25 'plus beaux villages de Wallonie' is. Het is gekend omwille van de menhirs die je op,wandelafstand van elkaar kan bezoeken.

december 2014

10 van de 25 reviews gezien