campings in Savona

campings Savona

Reviews over Savona

• 8marcel maarschalkerweerd02-03-2018

fantastisch

we zijn via milaan naar savonna gereisd om aan boord te gaan van de costa mediterranea voor een cruise rondom italie

Gereisd met partner in maart 2016

• 6Paul25-08-2017

Wij waren niet zo onder de indruk

Niet erg sfeervolle, bij vlagen zelfs wat duistere havenplaats waar de historie is vervangen door modernere gebouwen. Dat klinkt als Rotterdam, maar daar is meer sfeer

• 6Stranden

Gereisd met partner in juni 2016

• 8Arthur24-03-2015

Heerlijke plaats

In deze stad is een hoop te zien. Voldoende uitgangsgelegenheden en een leuke uitvalsbasis voor andere steden. Je moet deze stad wel kennen.

• 9Stranden

juli 2014

• 6JG23-12-2013

Zoveelste badplaats

Was lekker weer in december. Jaarmarkt was is Savona wel leuk. Niet veel te doen.

• 6Stranden

Gereisd met partner in december 2013

• 5Heemskerk14-09-2013

Vergane glorie

Weinig te zien en te doen, als alleen de haven

• 5Stranden

Gereisd met vrienden in september 2013

• 8eddy_christel23-07-2013

Goed voor strandvakantie

Zoek het vooral bij de typische Italiaanse gelegendheden.

juli 2013

• 8Madeleine07-07-2013

Meer kultuur te vinden dan ik dacht

Ook dit keer weer in Savona voor een cruise. Vorige keer was het te slecht weer en wilde nu ook de stad bekijken. Helaas enorme vertragingen met de trein maar toch even tegen de avond door het centrum gelopen. Het is een drukke (verkeer) maar gezellig centrum met veel terrasjes. Er is meer cultuur te zien in Savona dan ik dacht vooral iIn het oude historische gedeelte met de smalle straatjes, kerken, paleizen, torens en musea. Ook de mooie brede winkelstraat met bogengalerij. Er is ook een funiculaire dit je naar het hogere gedeelte van Savona brengt en natuurlijk de oude gezellige jachthaven met de vele eettentjes. Mocht ik er nog eens komen dan toch een dag eerder om al dit moois beter te bekijken of misschien wel een paar want de stranden in de Abisola wat grenst aan Savona zagen er vanaf de boot ook prima uit.

Alleen gereisd in juni 2013

• 8Madeleine30-01-2011

Jachthaven zeer gezellig

Ik heb Savona vanuit de taxi gezien toen ik naar het marine eiland ging en vanaf het cruiseschip. Zag een prachtig fort en gezellige straatjes. Op het marine eiland waar de Costa Cruise terminal is heb je ook een jachthaven. Hier kan je wat drinken en eten met uitzicht op de het oude centrum van Savonna. Het ziet er leuk uit en jammer dat ik niet meer tijd had om oude stadskern en het fort te kunnen bekijken.

Alleen gereisd in oktober 2010

• 9paul_danielle02-08-2010

leuke stad

een leuke kleine stad met een gezellige stadkern. er is een groot fort en vele oude gebouwen. haven aan de stadskern. het is heel hele bruisende stad komt waarschijnlijk ook omdat er een universiteit is. tevens is de liggingen aan de middelandse zee, hier moet je wel een bedje huren. vindt ik zelf iets minder. en als je over de boulevard loopt kan je niet naar het strand kijken( het is allemaal dicht gebouwd)

juli 2010

• 8DELFOSSE laurence23-03-2009

départ croisière costa en méditerrannée

la croisière est un mode de transport très agréable. Des animations à bord mais aussi du calme si on le souhaite. A recommander. Seul inconvénient : les escales sont trop courtes pour bien visiter les villes où l'on débarque.

Gereisd met vrienden in april 2008

10 van de 12 reviews gezien