Vichy/Vichy-Bellerive (Allier)

Vakantie in Vichy/Vichy-Bellerive (Allier)

vakanties Vichy/Vichy-Bellerive (Allier)

Reviews over Vichy/Vichy-Bellerive (Allier)

• 7Michelle14-04-2018

Ontspannende redelijk onbekende bestemming

De stad Vichy (midden Frankrijk) heeft een rijke geschiedenis en het is prachtig om te zien. Leuk weetje: het huidverzorgingsproduct Vichy (vaak in drogisterijen te vinden) is naar deze stad vernoemd en komt ook hiervandaan. Deze stad heeft een natuurlijke waterbron die bekend staat als genezend. Het bijzondere is dat er prik in zit (een soort spa rood). De gebouwen en architectuur zijn mooi om te zien. Een rustig stadje met een heerlijk relaxgevende en uitgerust gevoel. Mijn favoriete plek is ‘source des celestins’. Als je er heen gaat dan zul je snappen waarom. Het aanbod van winkels vind ik zelf wel een stuk minder. Er zijn wel een paar leuke onbekende winkels maar het is niet mijn eerste keuze om daar te winkelen. Om te winkelen zou ik dan adviseren om naar Clermont-Ferrand te gaan. Deze stad is niet zo ver met de trein. Alles is makkelijk te lopen/fietsen. Zo krijg je ook meer te zien van Vichy. Zeker een bezoekje waard.

Alleen gereisd in maart 2018

• 8Sanne15-08-2017

bij de tweede keer verliefd geworden

Vorig jaar bezochten we Vichy en snapten we niet zo goed de schoonheid van dit stadje. Dit jaar gingen we terug en raakten we alle drie (41, 14 en 11 jaar) verliefd op dit stadje waar je dus goed moet kijken om de schoonheid te zien. Wat een boel prachtige art deco gevels. En wat een statige en prachtige huizen in de oude stad. Het park is bijzonder, met de overdekte galerij, je ziet de bewoners van vroeger hier zo paraderen. Overal zijn terrasjes. De winkels zijn heel leuk, weinig ketens en veel kleine boetiekjes.

augustus 2017

• 10rainbow06-09-2015

Geweldige stad

Prachtige stad, waar je zeker de kerk moet gezien hebben, met prachtige glasramen en mozaïeken. Veel shoppingsmogelijkheden en prachtig park en boulevard. Het water (39 graden Celcius) smaakt zeker niet zo slecht als men beweerd.

juli 2015

• 6el bennito15-07-2015

valt mee

valt mee, niet spectaculair

juli 2015

• 8lulu12-07-2015

à visiter

Très belle ville avec de magnifiques parcs, une architecture remarquable, un complexe sportif de grande qualité.

juni 2015

• 4Alexis02-07-2015

Vichy

Passage à vichy uniquement consacré au passage du CAPEPS, pas le temps de visiter, bonnes infrastructures sportives. Quelques endroits très mignons.

Gereisd met vrienden in januari 2015

• 9HERAULT25-08-2013

Sortie agréable en ville

Animation excellente de la ville, cinéma et théatre, activité sportive au top: équitation, tennis, golf, aviron, tout est possible à vichy

juli 2013

• 8Thulle Hubert25-08-2013

Belle ville

Vichy est une très belle ville.

januari 2013

• 6stamfam08-08-2013

Niet bijzonder

Wij vonden Vichy niet bijzonder, weinig cultureels, modern uitgestrekt centrum. Wel een mooi stadspark.

juli 2013

• 8Ya SIDY07-08-2013

BELLE VILLE

je ne le croyais pas aussi grand avec les magasins et tout musee...

Gereisd met partner in juni 2013

10 van de 28 reviews gezien