Blois

Vakantie in Blois

vakanties Blois

Reviews over Blois

• 9Joke16-03-2017

Een mooie oude stad aan de Loire

Blois is een van de steden in het Loiregebied waar veel mooie kastelen staan. Een goed uitgangspunt dus.

Gereisd met partner in februari 2017

• 9Rarix210023-08-2016

Mooie oude stad met veel culturele elementen

Blois is een hele mooie en compacte stad. Wat erg leuk is, is dat er naast de bezienswaardigheden als de kathedraal en het kasteel ook vier leuke wandelroutes zijn die je met kinderen prima kunt lopen. Door de spijkers in de straat is het voor de kinderen een soort speurtocht. Het is een stad met een rijke cultuur en historie (voor de mensen die dat interesseert). Er is op zaterdag een leuke markt waar je producten uit de streek kunt kopen. Het Kasteel is leuk, zeker met de zwaardvechttoneeelstukjes. Het huis van Houdini kun je overslaan - wij vonden dat drie keer nix.

juli 2016

• 7givago10-09-2014

Veel tezien

De stad gelegen aan de loire heeft vele steile straatjes die door trappen met elkaar verbonden zijn.De vele terrasjes nodigen uit om iets te eten of te drinken .Blois heeft een kathedraal een basiliek verschillende kerken en een mooi kasteel,van op de brug heeft men een mooi zicht op de stad.De oude stad heeft nog verschillende oude gebouwen.

Gereisd met partner in augustus 2014

• 9Carola29-07-2014

Prachtige plaats

We hebben hier gewinkeld, gewandeld langs de Loire, een stadstoer gemaakt met paard en wagen en La Maison de la Magie Robert-Houdini bezocht. 's Avonds nog heerlijk betaalbaar gegeten bij een restaurant Le Maryland vlakbij de Loire. In dit restaurant is er een Engelstalige menukaart. Onze kinderen van 9 en 14 jaar hebben zich prima vermaakt.

juli 2014

• 7lenicka 22-07-2014

Mooie stad maar alleen vanuit de auto gezien

We waren op doorreis dus sfeer van de stad alleen vanuit de auto geproefd. Veel mooie oude gebouwen

juli 2014

• 8eric.v.p30-06-2014

Prachtig stadje in een mooie omgeving

Mooi oud stadje aan de oever van de Loire. leuk om een paar dagen te vertoeven en de omgeving te verkennen.

Gereisd met partner in juni 2014

• 6albrecht22-09-2013

net niet

Lees je de brochures,dan vorm je een beeld ergens van. Helaas is diegene die de brochure over Blois heeft geschreven iets doorgeschoten. Een leuk oud centrum,een paar winkelstraten en natuurlijk een kasteel. Wij waren na 2 ,5 uur wel uitgekeken.

Gereisd met partner in september 2013

• 8T. Leeuwerink24-08-2013

Blois is een mooie plaats

Mooie plaats aan de Loire.

augustus 2013

• 7Bart18-07-2013

Mooie stad aan de Loire. Veel cultuur, mooi kasteel en binnenstad voor het shoppen. Vele eetgelegenheden. Zeker bezoek waard als u in regio bent

juli 2013

• 7Sander25-11-2012

Erg rustig

In het stadje was niet veel te doen.

Gereisd met partner in november 2012

10 van de 19 reviews gezien