Vakantie in Montolieu

vakanties Montolieu

Reviews over Montolieu

• 9Hans van der Klis09-05-2014

Fijne camping, artistiek dorp, prachtige omgeving

Het dorp Montolieu is bekend van zijn vele boekenwinkeltjes, maar er is meer op artistiek gebied, zoals exposities, ambachtslieden, live muziek, een museum. Er is een bakker, supermarktje, café's, restaurants een cactustuin. Op de camping, net buiten het dorp gelegen, heerst een heel prettige atmosfeer. De plaatsen zijn door hoge heggen omzoomd en er is een erg goed en schoon sanitairgebouw. Het receptiegebouw heeft een bar met leuk terras met bloemen en planten en achter de camping aangrenzend een zwembad. De behulpzame en vriendelijke eigenaresse organiseert ook live muziek optredens, zoals bijv. een klein vioolconcert met tapas op haar terras, wat wij meemaakten. De omgeving is doorspekt met cultureel erfgoed, zoals bijv. Carcasonne op 20 km afstand. Maar ook vele festivals, kastelen. We zijn hier in Katharenland. De Middelandse Zee is op bijna 100km afstand.

Gereisd met partner in juni 2013

• 8wim stoop29-10-2012

ideaal vertrekpunt om heel veel moois te zien

Montolieu heeft een kleine, maar zeer goed verzorgde camping. vooral de sanitaire afdeling word heel goed bijgehouden. de eigenaresse spreekt engels en is altijd bezig om het iedereen naar de zin te maken. De plekken zijn vlak en redelijk groot en goed van elkaar gescheiden met een haag naast de camping is een gemeentelijk zwembad met goed toezicht. op de camping is weinig vertier voor jeugdigen. in de nabije omgeving zijn de site van carcasonne, het canal du midi, Revel en bijvoorbeeld de prachtige stad Toulouse een aanrader. het stadje montolieu zelf is klein ,maar heeft enkele heel mooie straatjes en pleintjes. voor de liefhebbers van boeken is montolieu een must, er zijn 7 grote tweedehands boekwinkels met keuzes in overvloed. er zijn enkele restaurantjes Voor natuurliefhebber is de omgeving geweldig, wij hebben in onze voorjaarsvakantie 18 soorten orchideen gevonden en er staan er honderden. de omgeving is glooiend met wat akkerbouw en heel veel druiven.

Gereisd met partner in april 2012