Ile de Re (Charente Maritime)

Vakantie in Ile de Re (Charente Maritime)

Île de Ré is een klein eiland aan de Franse kust. Het heeft een oppervlakte van 85 km2. Île de Ré ligt in de regio Poitou-Charentes vlak voor de kust bij La Rochelle. Het is een groen eiland met prachtige brede stranden. Het staat bekend als een echt fietseiland met een groot aantal fietsroutes die je langs de mooiste plaatsen van het eiland brengen, zowel langs de kust als door de binnenlanden. Er zijn weinig hoogteverschillen op het eiland en door de warme golfstroom die langs het eiland stroomt heeft Île de Ré een heerlijk zacht klimaat. Het eiland heeft een karakteristiek voorkomen door de witte huisjes met groene luiken en oranje dakpannen. Het eiland wordt daarom ook wel “Ré la Blancheâ€� genoemd. Er zijn veel pittoreske vissersplaatsjes te vinden met terrasjes en restaurants. Je kunt hier heerlijk wandelen door de oude straatjes en genieten van de unieke ambiance. Sinds 1988 is Île de Ré te bereiken via een tolbrug vanaf het Franse vaste land, deze brug is drie kilometer lang. De brug is ruim vijftien meter breed en bestaat uit achtentwintig pilaren die de brug ondersteunen. Het hoogste punt van de brug ligt op 42 meter boven het water. Er zijn verschillende soorten accommodatiemogelijkheden op Île de Ré, je vindt er vakantieparken, appartementen en veel campings. Vooral de Franse elite verblijft graag op het eiland. En daarnaast vind je er ook veel toeristen. Het eiland wordt beschermd door UNESCO, zij waakt over de culturele en natuurlijke waardevolle nalatenschap van de aarde.

vakanties Ile de Re (Charente Maritime)

Over Ile de Re (Charente Maritime)

Reviews over Ile de Re (Charente Maritime)

• 9Tweeknl29-07-2017

Mooie fiets omgeving

Ile de re is een heerlijk eiland aan de Franse westkust. Bij uitstek geschikt om de auto de hele vakantie is niet te gebruiken alles is namelijk zeer goed te bereiken op de fiets. De dorpjes liggen vrij dicht bij elkaar en zijn vrijwel allemaal erg toeristisch (daar moet je natuurlijk wel van houden dan). Het echte Frankrijk is het in de zomer vakantie niet helemaal omdat in de zomer het eiland helemaal vol loopt met toeristen. In de meeste dorpen is zeer regelmatig een toeristen marktje. 'S avonds zijn in de meeste dorpjes de terrasjes goed gevuld en erg gezellig. Voor Saint Martin is gezellig. Voor iets meer "rust" is la Flotte een leuke bestemming.

Kortom heerlijk eiland, erg toeristisch en alles dicht bij elkaar. Wel vrij duur in de zomer om daar een accommodatie te boeken.

juli 2017

• 6Dorothe Prins26-08-2016

Erg druk

Ile de Re was ons aangeraden door vrienden die weten dat we graag naar de Waddeneilanden gaan. Onderweg er naar toe hebben we vier uur in de file gestaan voor de tolpoortjes van de brug, alles stond muurvast. Toen we naar de camping belden om door te geven dat we pas na sluiting van de receptie konden komen werd ons meteen vertel dat deze drukte gebruikelijk was. Ook op het eiland heel druk, je loopt stapsvoets door de supermarkt, staat in de lange rij voor de pinautomaat en bij de bakker. Op het hele eiland geen huurfiets kunnen krijgen, ook niet toen we een een VVV medewerkster er een ochtend achter aan hebben laten bellen. We zagen het fietsen ook niet zitten toen we de lange rijden op de fietspaden zagen. Wel prachtige stranden, dat wel. Niet te vergelijken met onze Waddeneilanden of Guernsy.

augustus 2016

• 9Vlaaike01-08-2015

Het is echt heel mooi

Prachtige omgeving om te fietsen met veel sfeervolle dorpjes.

juni 2015

• 10Joachim06-03-2015

Wunderschöne Insel

Die Ile de Re besteht aus 10 kleinen, wunderschönen Dörfern mit vielen kleinen Gassen die mit Stockrosen bewachsen sind. Mehrere der Dörfer haben kleine Hafenanlagen die zum Spazieren und Shoppen einladen. Die Strände bestehen aus hellem Sand und führen meist flach ins Wasser. Ein idealer Spielplatz für Kinder, auf die man aber aufpassen sollte da die Wellen und die Strömung nicht zu unterschätzen sind.Diese Insel ist ein Paradies für Wasersportfreunde. Es gibt viele Radwege auf der Insel, die oft durch die Naturschutzgebiete führen in denen man viele Vogelarten beobachten kann. Die Radwege sind oft besser ausgebaut als manche Straße in Deutschland. Der beste Reisezeitraum ist von Juni-September. Für Partylöwen sei gesagt, das es auf der Insel zwar einige Diskotheken gibt die allerdings nicht mit denen in Deutschland vegleichbar sind. Ich kan nur sagen: Super erholsamer Urlaub für die ganze Familie!!s Wir fahren seit über 30 Jahren dort hin und sind jedesmal wieder begeistert.

januari 2010

• 8Heer Doossche Patrick16-02-2015

prachtig eiland

mooie aangelegde fietsroutes over het ganse eiland die goed aangegeven zijn.

Gereisd met partner in mei 2014

• 9Erik13-07-2014

Heerlijk paradijsje in de Atlantische Oceaam

Reeds 3 keer op Ile de Re geweest. Over een week gaan we er voor de 4e keer heen. Eigenlijk zijn wij helemaal niet van die mensen die vaak naar dezelfde plek terug gaan, maar iedere keer blijft RE ons fascineren. Idylische dorpjes, leuke haventjes, schitterde natuur, heerlijk eten. Verse oesters, direct uit zee, Top. Zodra je de brug bij La Rochelle afrijdt, kom je in een andere wereld, met palmbomen en mooie stranden. Het weer is super, niet te warm, maar met 300 dagen zon gemiddeld per jaar zal niemand bij terugkomst denken dat het slecht weer is geweest St. Martin en La Flotte zijn prachtige dorpen, met leuke restaurantjes. Het enige wat RE eigenlijk mist is een leuke strandtent, maar voor de rest vinden wij heter super. Een aanrader voor als je van lekker weer, lekker eten, ontspanning en nautische sferen houdt, een dikke 9 wat mij betreft.

Gereisd met partner in juli 2013

• 9Spkk17-05-2014

fantastisch eiland

met de tolbrug naar het eiland, wel prijzig, maar de moeite meer dan waard. zoutwingebied vestingdorpje met de auto van dorp naar dorp, erg leuk, hier wordt ook heel veel gefietst. kenmerkend de kleine witte huisjes aan de smalle weggetjes met de keurige stokrozen!!

Gereisd met partner in september 2011

• 9Kelly17-03-2014

Super mooi eilandje! Een aanrader!

Een fantastische plek om te ontdekken met de fiets. Heerlijk rondgefietst en dorpjes gezien, plaatselijke markt bezocht en wat cultuur bekeken. Een kleine week hier doorgebracht. Super mooi strand aan de onderkant (zuid-westen). Een aanrader!

Gereisd met partner in september 2013

• 9M. De hart21-06-2013

Top!

Soms zie je een zonsondergang, lopend met je voeten door het zand en voel je je ultiem gelukkig. Dat had ik vorige week. Heerlijke week Frankrijk. We zaten in een bungalow van realux. Alles erop en eraan en vlakbij een schitterend breed strand. Het weer is redelijk zon vast, wij troffen het in ieder geval.

juni 2013

• 8Madeleine01-09-2012

Mooie stranden

Vanaf het cruiseschip keken we op de zandstranden van Île de Ré. Dit eiland voor de kust bij La Rochelle is te bereiken via een tolbrug. Je kan hier fietsen tussen de wijngaarden, natuurgebieden en zoutmoerassen. Er zijn leuke witte huisjes, haventjes en niet vergeten de uitgestrekte zandstranden.

Alleen gereisd in augustus 2012

10 van de 53 reviews gezien