Cavriglia

Vakantie in Cavriglia

Tussen de Toscaanse heuvels vind je het idyllische Cavriglia. Dit dorp is gelegen in de provincie Arezzo en dat betekent dat je je op een steenworp afstand van verschillende mooie steden bevindt. In Cavriglia zelf beleef je een typisch Italiaanse vakantie. Wil je meer weten over een vakantie in Cavriglia? Lees dan even met ons mee.

vakanties Cavriglia

Over Cavriglia

Lokale gezelligheid in Cavriglia

Op het gezellige dorpsplein van Cavriglia meng je je tussen de lokale bevolking. Zie hier hoe zij hun inkopen doen en strijk samen met hen neer op een terras voor een verse espresso. Met een beetje geluk speelt er een straatartiest en is de Italiaanse sfeer compleet. Op en rondom het centrale plein kun je plaatsnemen in een van de typisch Italiaanse restaurants. Ga jij vanavond voor een steenoven pizza of een verse pasta?

Een vakantie in Cavriglia betekent een verblijf in de populaire regio Toscane. Glooiende groene heuvels, cipressen en wijngaarden vormen hier het decor. Stap in de auto en maak kennis met het prachtige Toscaanse landschap.

Op citytrip tijdens je vakantie in Cavriglia

Een vakantie in Cavriglia is bijzonder. Niet alleen omdat je hier verblijft in de natuur, maar ook omdat je nooit ver verwijderd bent van enkele bekende steden. Neem bijvoorbeeld Florence en Siena. Beide steden zijn vanuit Cavriglia binnen een uur te bereiken met de auto.

In Florence vullen de perfect onderhouden gebouwen met rode daken het straatbeeld. Hier mag een bezoekje aan de Duomo niet ontbreken. Zelfs wanneer je geen liefhebber bent van kunst en cultuur zul je de Duomo, op z’n Italiaans de Basilica di Santa Maria del Fiore, indrukwekkend vinden. Je kunt eeuwig blijven staren naar de buitenkant van dit gebouw. Alles is tot in detail uitgedacht en uitgevoerd. Tip: als je de Duomo ook van binnen wilt bekijken, reserveer dan van te voren kaarten met een tijdslot. Dit scheelt je veel tijd op locatie.

Overnachten in Cavriglia

Kies je voor een vakantie in Cavriglia? Dan ben je zeker van een overnachting midden in de natuur. Een accommodatie tussen de glooiende groene heuvels maakt je vakantiegevoel compleet. Met kinderen zit je goed op een camping met zwembad, zodat je te allen tijde verkoeling kunt zoeken in het water. Wil je een verblijf dat perfect aansluit op het authentieke karakter van deze plek? Kies dan voor een kleinschalig verblijf waar je wordt ontvangen door een Italiaanse familie. Met een beetje geluk kun je hier ook proeven van lokale producten.

Weer & Klimaat Cavriglia

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. ()10°13°17°22°26°30°29°25°20°13°
Min. temp. ()11°14°14°11°
Dagen regen878897456788

Reviews over Cavriglia

• 10nathalie van waesberghe21-11-2018

super

beste verblijf boek je in een B&B beste pizza bij La cantinetta en in circolo de meest lieve en warme mensen vind je in Cavriglia

juli 2018

• 10caithlin en co17-08-2017

elk jaar weer thuiskomen

Wij gaan elk jaar naar Amoliv een b&b enkele kilometers van Cavriglia.In Cavriglia gaan we steenvast eten in La Cantinetta,superpizzeria.Elke zondag gaan we naar de circolo eten onder de plaatselijke bevolking.Voor ons is het thuiskomen.

juli 2017

• 7Ria10-07-2017

Mooie uitvalsbasis naar Siena en Florance

De steden zijn gemakkelijk te bezoeken (ook per trein) en na afloop een heerlijke duik in het zwembad.

Gereisd met partner in juni 2017

• 5Frank Avet23-05-2017

Te industrieel

Gelukkig ligt Cavriglia vrij centraal voor uitstapjes in de streek van de chiantiroute. Veel mooie wijnstadjes met grote culinaire accenten, veel cultuur, prachtige panorama's, veel groen. Zonder auto kan je hier niets komen doen. Cavriglia is vrij industrieel en vooral de electriciteitscentrale zet hier een domper op je vakantiegevoel. Een verblijf in Radda in Chianti zou ik meer aan bevelen, en dat ligt maar net over de heuvelrug.

Gereisd met partner in juli 2016

• 8pascal22-02-2017

authentiek, klein, leuk, lekker eten en drinken

authentiek dorp, vlot bereikbaar, kleine superette waar je alles kan kopen, zelfs lekkere broodjes, dorpsplein, regelmatig muziek, direct contact met de bewoners, lekkere pizzeria aan goedkope prijs.

augustus 2016

• 9Bille Jacky01-05-2016

fantastisch

Locatie zeer goed om een groot gedeelte van Toscane te ontdekken

Gereisd met partner in juni 2015

• 9Fred Van de Winckel16-12-2015

zeer mooie plek

In de buurt van Cavriglia vind je de kunststeden van Toscane en ook veel groen. Wat kun je nog meer verlangen ? De lokale restaurantjes zijn er vaak zeer goed.

Gereisd met partner in september 2015

• 10Marie-christine en Alain Bergmann30-11-2015

cavriglia is super

we zijn in de circolo gaan eeten met de echte intalianse sfeer het eeeten was lekker en niet duur we zijn ook naar restaurant Papposileno andeer sfeer maar ook lekker eeten het was Super.

Gereisd met partner in oktober 2015

• 10Peter29-11-2015

Ideaal om de toscane te verkennen, alle bezienswaardigheden goed te bezoeken.

Gereisd met partner in oktober 2015

• 10dannyrenner30-09-2015

Fantastisch!

Toscane zou iedereen een keer geweest moeten zijn, echt geweldig!

september 2015

10 van de 69 reviews gezien