Kindvriendelijk

Header kindvriendelijke vakantie

Heerlijk met het hele gezin op vakantie? Laat je inspireren door deze leuke vakanties naar de zonnigste bestemmingen! Je vindt en boekt jouw ideale gezinsvakantie bij Zoover.

Kindvriendelijk
Verwijder filters

1157 accommodaties

Kindvriendelijke vakanties

Het boeken van een kindvriendelijke vakantie is een hele uitdaging. Zoveel mensen, zoveel wensen! Om je keuze wat gemakkelijker te maken hebben we het aanbod naar de leukste bestemmingen voor het hele gezin voor je op een rijtje gezet.

Ben jij inspiratie op aan het doen voor jouw volgende vakantie met kinderen? Een kindvriendelijke vakantie boeken is geen gemakkelijke klus. Je moet nu eenmaal rekening houden met allerlei verschillende leeftijden! Om jou te helpen met het zoeken van de ideale vakantie met het gezin hebben we de beste bestemmingen en accommodaties voor gezinnen voor je op een rijtje gezet. Ook geven we je wat algemene tips voor een vakantie met kinderen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een kindvriendelijke vakantie naar Griekenland, Spanje of Turkije?

Vakantie inpaklijst gezinnen

We zeggen niet voor niets 'een goed begin is het halve werk'. Om ervoor te zorgen dat jouw vakantie met kinderen goed verloopt, hebben we een uitgebreide vakantie inpaklijst voor je gemaakt. Hierin lees je niet alleen welke spullen je niet mag vergeten tijdens je gezinsvakantie, maar we geven ook wat algemene tips voor het inpakken van je koffer. Ga jij op vakantie met kleine kinderen? Zoover heeft een speciale inpaklijst voor gezinnen met baby's en dreumesen gemaakt. Op deze vakantie inpaklijst voor gezinnen met jonge kinderen geven we tips voor autovakanties én vliegvakanties!

Goedkoop op vakantie met kinderen

Met hoe meer mensen je op vakantie gaat, hoe duurder de vakantie is. Als je kinderen al op school zitten moet je ook nog eens rekening houden met de schoolvakanties, die vaak wat prijziger zijn. Bij Zoover begrijpen we maar al te goed dat je niet teveel wil betalen voor je vakantie met het gezin, daarom vind je in ons aanbod de leukste kindvriendelijke vakanties voor ieder budget. Ook kan je geld besparen door voor een voordelige bestemming te kiezen. Zo staat Turkije bekend als een bestemming waar je voor een kleine prijs van veel luxe geniet. Daarnaast zijn de meeste accommodaties in Turkije lekker uitgebreid met veel faciliteiten voor vakantiegangers van alle leeftijden. Dit maakt Turkije tot een voordelige bestemming voor een vakantie met kinderen! Liever wat dichter bij huis? Ook de landen Griekenland, Spanje en Italië zijn ideaal voor een fijne vakantie met het gezin. Of je nu voor het vasteland of een zonnige eiland vakantie kiest, er valt genoeg te beleven voor iedereen.

Wanneer kan ik het beste een vakantie met kinderen boeken?

Het moment van boeken heeft invloed op de prijs van je vakantie met kinderen. Zo is vroeg boeken vaak heel voordelig, omdat reisorganisaties vaak mooie vroegboekkortingen aanbieden. Zo kan je in de maanden december, januari en februari vaak voor een mooie prijs een kindvriendelijke vakantie boeken! Als de bestemming voor jou niet vast staat en je wel van wat spontaniteit houdt, kan je ook kiezen voor een last minute vakantie met het hele gezin. Een last minute vakantie vertrekt over het algemeen binnen 6 weken en heeft dus een lekker spontaan karakter. Je boekt je vakantie en kan al gelijk beginnen met inkopen doen en inpakken!

All inclusive vakanties met kinderen

Ook een all inclusive vakantie met kinderen kan leuk én voordelig zijn. De reissom is wat hoger bij het boeken, maar tijdens je kindvriendelijke all inclusive vakantie zijn alle maaltijden inbegrepen en bespaar je dus geld. De meeste accommodaties hebben ook een speciaal kinderbuffet waar ze iedere dag heerlijk kunnen eten. Overdag halen ze zelf een gratis ijsje, terwijl jij ze rustig in de gaten houdt vanaf je ligstoel. Heerlijk toch?

Op vakantie met kinderen: vliegen of met de auto?

Bij Zoover bieden we zowel vliegvakanties als autovakanties aan. Beide zijn goed te doen, zolang je je goed voorbereid op de reis! Als je vliegt met kinderen is het bijvoorbeeld handig om aan het gangpad te zitten, zodat je een stukje door het vliegtuig kan lopen. Zorg bij jonge kinderen ook zeker voor voldoende vermaak voor onderweg en spullen zoals een dekentje, speen en de favoriete knuffel! Het voordeel aan een autovakantie met kinderen is dat je tussendoor even kan stoppen. Dit kan natuurlijk niet bij een vliegvakantie. In dit blogartikel geven we je een aantal tips voor een comfortabele autovakantie met kinderen!

Leuke bestemmingen voor een vakantie met kinderen

Er zijn ontzettend veel opties voor kindvriendelijke vakanties! Wat de leukste bestemming is hangt af van jouw gezin. Over het algemeen is het verstandig om binnen Europa te blijven, zodat jullie niet lang in het vliegtuig of in de auto hoeven te zitten. Verder is het handig om een bestemming te kiezen waar veel verschillende dingen te doen en beleven zijn. Zo is er voor iedereen wat wils en valt de vakantie bij iedereen in de smaak! Hieronder lichten we een aantal leuke bestemmingen voor een vakantie met kinderen uit.

Op kindvriendelijke vakantie naar Spanje

Jouw kindvriendelijke vakantie begint met het uitkiezen van de beste bestemming. De ideale bestemming voor jouw vakantie hangt af van je gezin. Toch zit je met een vakantie met kinderen naar Spanje eigenlijk altijd goed. Dit land biedt zonnig weer en mooie stranden, maar ook volop leuke activiteiten en bezienswaardigheden voor alle leeftijden. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de lekkere keuken! Ga bijvoorbeeld naar Menorca, dat tot de Balearen behoort. Het is een eiland met allerlei soorten stranden, van grootschalige zandstranden tot verscholen baaitjes. Menorca wordt ook wel ‘Buggy Island’ genoemd vanwege de vele gezinnen met jonge kinderen die naar het eiland trekken. Met zo’n bijnaam zal jouw kroost zich prima vermaken!

Op kindvriendelijke vakantie naar Griekenland

Ook Griekenland is een fijne bestemming voor een kindvriendelijke vakantie. Op het vasteland en de eilanden zijn genoeg bestemmingen te vinden voor jong en oud. Ga bijvoorbeeld naar Rhodos. Hier geniet je van een heerlijke gezinsvakantie dankzij de vele stranden. De kinderen bouwen een zandkasteel, terwijl jij aan je zomerkleurtje werkt. Daarnaast zijn er verschillende interessante bezienswaardigheden voor wanneer je de kinderen ook wat cultuur wil bijbrengen! Met name in Rhodos Stad zijn veel culturele bezienswaardigheden. Kortom, een echte aanrader voor een vakantie met kinderen!

Op kindvriendelijke vakantie naar Turkije

Wil jij juist op een kindvriendelijke vakantie vol ontspanning? Dan zit je helemaal goed in Turkije! Je verblijft er in een uitgebreide accommodatie, die van alle gemakken is voorzien. Turkije staat namelijk bekend als een luxe all inclusive bestemming. Ideaal voor wie op all inclusive vakantie met kinderen wil! Daarnaast is het een veelzijdig land, waardoor jij je geen enkel moment zorgen hoeft te maken dat jij of je kinderen zich gaan vervelen! Zodra je toe bent aan wat anders dan ontspanning, zijn er volop dingen te beleven in de natuur of in de steden in de omgeving! Vooral de Turkse Rivièra is een populaire bestemming voor een vakantie met kinderen in Turkije.

Top 5 vakantiebestemmingen met kinderen

Goede hotels voor een vakantie met kinderen

Een geslaagde vakantie met het gezin begint met het uitzoeken van een kindvriendelijke accommodatie. Zeker als je kinderen van verschillende leeftijden hebt, kan het even duren tot je een vakantie hebt gevonden die bij iedereen in de smaak valt. De allerkleinste vakantiegangers zijn al snel tevreden met een wiegje waar ze rustig een slaapje kunnen doen. Als je op vakantie gaat met oudere kinderen is het fijn als er voldoende kindvriendelijke faciliteiten bij de accommodatie zijn, zoals een leuke speeltuin, een kinderzwembad, animatie en misschien wel een waterpark. Daarnaast is het belangrijk dat je jezelf ook niet vergeet! Het kan heerlijk zijn om even met een wijntje op het terras te zitten, terwijl de kinderen vermaakt worden bij het animatieteam. Of wat dacht je van een middagje naar de spa? Voor jou is het immers ook vakantie!

Top 5 hotels voor een vakantie met kinderen

Leuke activiteiten op vakantie met kinderen

Iedere bestemming is uniek en er zijn veel te veel kindvriendelijke bestemmingen om alle leuke uitjes op te kunnen noemen! In de omgeving van de meeste populaire bestemmingen met kinderen valt veel te beleven voor jong en oud, van waterparken tot dierentuinen. Wat dacht je bijvoorbeeld van waterpark Siam Park op Tenerife? Dit is niet alleen het grootste waterpark van Spanje, maar van heel Europa. Echte avonturiers gaan van de Tower of Power, een steile glijbaan van 28 meter hoog. Tijdens het glijden kom je langs een aquarium met haaien én roggen! Ook Kreta is een bestemming waar veel te beleven valt voor het hele gezin. Op dit eiland bezoek je bijvoorbeeld Dinosauria Park, een van de leukste parken voor gezinnen in Griekenland! Heb jij juist voor een kindvriendelijke vakantie naar de Turkse Rivièra gekozen? Hier vind je volop hotels met eigen waterparken waar de kinderen zich urenlang vermaken (en jij stiekem ook)! Ze racen met hoge snelheid van de glijbanen af, terwijl nog een welverdiende cocktail besteld. Heerlijk toch, zo'n vakantie met kinderen in Turkije?

Top 5 vakantie-activiteiten met kinderen

• Race van de glijbanen bij een waterpark
  • Spot bijzondere dieren in een natuurpark
  • Breng de kinderen cultuur bij in een oude stad
  • Verken je vakantiebestemming op de fiets
  • Ga op avontuurlijke boottocht

Tips voor een vakantie met kinderen

Onze belangrijkste tip voor een vakantie met kinderen is om de reviews die andere vakantiegangers hebben achter gelaten bij de accommodaties goed door te lezen. Wat vonden zij bijvoorbeeld van het zwembad? Waren de kamers ruim genoeg voor een gezin? En hoe was de service? De reviews van andere vakantiegangers zoals jij helpen je met het maken van de juiste keuze voor jouw kindvriendelijke vakantie. Zo weet je zeker dat je het maximale uit je vakantie met het gezin haalt voor jouw budget!

Boek met garantie
  • BanContact
  • Mastercard
  • Visa

Fijn dat je hier bent!

Zoover.nl plaatst cookies zodat je beter kunt vinden wat je zoekt.