Krk (op Krk)

Vakantie in Krk (op Krk)

Krk is de grootste plaats op het gelijknamige eiland Krk in Kroatië. Het eiland is via een brug te bereiken en is een populaire vakantiebestemming in de zomer. Bereid je voor op mooie natuur, gezellige dorpjes en prachtige stranden. Doordat het eiland vrij compact is ben je overal dichtbij en is het mogelijk het hele eiland te zien tijdens een vakantie in Krk. Lees je mee wat Krk te bieden heeft als vakantiebestemming?

vakanties Krk (op Krk)

Over Krk (op Krk)

Vakantie in Krk

Krk is van oudsher een ommuurde vestingstad, waardoor je hier binnenkomt via een van de vier stadspoorten. In de zomer is Krk een toeristische hotspot met gezellige terrassen, kleine winkels en bijzondere boten in de haven. Bezienswaardigheden om hier te bezoeken zijn het Frankopan Kasteel en de Kathedraal van Maria-Hemelvaart. Een vakantie in Krk is een goede basis om de rest van het eiland te ontdekken.

Ontdek het gelijknamige eiland

Het is haast onmogelijk om alle leuke plaatsen op Krk aan te doen tijdens je vakantie, maar we hebben wel een aantal leuke tips. Een stranddag is bijvoorbeeld goed te combineren met een bezoek aan Baska, waar je een groot strand vindt voor een middagje zonnen. Ook Vrbnik is geliefd bij vakantiegangers dankzij de bijzondere ligging bovenop een rots. Voor de kust van Punat ligt het kleine eiland Kosljun waar een etnografisch museum staat. Wil je dit museum bezoeken? Pak dan een van de boten uit de haven van Punat.

Zon, zee en strand

Verspreid over het eiland Krk liggen vele stranden en baaitjes. Ze zijn niet allemaal even goed te bereiken vanaf het vasteland, maar daardoor wel extra bijzonder. Tip: vaar met een bootje langs de verschillende baaitjes. Vanaf het water zijn de stranden vaak makkelijker te bereiken dan vanaf het land.

De stranden van Klimno en Soline hebben een bijzondere eigenschap, hier vind je namelijk medicinale modder. Neem een moddermasker en ga voor een middagje ontspannen. Juist zin in iets actiefs? Ook duiken en snorkelen zijn populair tijdens een vakantie in Krk. Of bewonder een van de scheepswrakken, grotten of steile kliffen vanaf het strand. Even uitgekeken op de zee? Kies dan voor een wandeling of fietstocht. Via de 300 kilometer aan paden ontdek je gemakkelijk het eiland.

Ben je enthousiast geworden over een vakantie naar Krk? Kijk dan zeker even tussen ons aanbod of er een geschikte vakantiebestemming voor jou tussen zit. Van een appartement tot aan een hotel of camping, de keuze is aan jou. De ene accommodatie ligt pal aan het strand, waar je vanuit de andere accommodatie juist zo het historische centrum in wandelt. Voor welke accommodatie kies jij?

Weer & Klimaat Krk (op Krk)

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. ()10°12°14°17°23°26°29°30°23°20°13°10°
Min. temp. ()13°15°17°19°14°12°
Zeewatertemp ()10°12°14°15°19°22°25°26°23°20°17°13°

Reviews over Krk (op Krk)

• 8Aranka08-08-2019

Mooi eiland en veel te zien

Voor de 7e keer naar Kroatië, dit keer Krk op eiland Krk. Klein toeristisch plaatsje met kleine boulevard, en leuke kleine straatjes met winkels en restaurants. Wij zaten in appartement Zoran net buiten centrum. Op het eiland is van alles te zien en te beleven en vanaf het eiland kun je ook alle kanten op. Buiten Krk is Vrbnik, Baska, Njivice leuke plaasten om te bezoeken. De route van Krk naar Baska is heel mooi. We hebben een pittige wandeltocht gedaan in de dinaische gebergte, waar je ca 550 m omhoog klimt met prachtige vergezichten. Bij Baska kun je richting kerkje rijden omhoog waar je over de gehele baai uitkijkt. Veel verschillende diertjes tegen gekomen. Eiland Krk is aan de zuidoostkant ruig en wild en kaal en aan de noordwest kant groen en volop begroeid. Vanuit Krk gaat er ook een veerboot naar eiland Cres en eiland Rab. Wij hebben onze boot bij ons, dus zien ook mooie plekjes en dolfijnen dichtbij.

juli 2019

• 7Leon Burgerhout02-08-2019

Perfect😊

Krk is an oldschool holliday location, very cosy, normal prices... like France 25 years ago. The traffic and infrastructure needs improvement. Sometimes, especially for pedestrians, it is dangerous to walk ( bad Pavements). If you like nature, there is a lot to do😊

• 6Stranden

• 7Stranden

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 9sabine santens22-04-2019

fantastich

een leuke vakantie voor herhaling vatbaar,is er mooi,zeker een aanrader

juli 2017

• 8Thamara vd bos26-01-2019

De beste plek om volledig tot rust te komen, met af en toe een feestje tussendoor. Heerlijk kunnen zonnen waardoor je snel bruin wordt, een natuurlijke bruine kleur. De zee is zo helder dat een duikbril zelfs niet een must is. Er worden gave vaartochten aangeboden om op zoek te gaan naar dolfijnen. Onderweg krijg je heerlijk te eten. Het uit eten is overigens zo betaalbaar, dat het eigenlijk elke dag kan. In de stadjes zelf kun je leuk winkelen en ook voor souvenirs is het een leuk uitje. Er zijn mooie oude gebouwen maar ook zie je wat vervallen huisjes. Geweldige vakantie plek om met vrienden of familie heen te gaan!

• 10Stranden

Gereisd met vrienden in juli 2017

• 9Kim25-07-2018

Verrassend mooi en sfeervol eiland!

Mooi eiland, met leuke sfeervolle stadjes en prachtige strandjes/baaitjes. Vooral Potovosce bij Vbrnik is onze favoriet! Lekker gegeten, super vakantie bestemming.

• 10Stranden

juli 2018

• 8c18-07-2018

Leuk!

Krk is een leuk en gezellig Haven stadje met leuke straatjes en pleintjes.

• 7Stranden

Gereisd met partner in juni 2018

• 8Fiffi21-03-2018

Tolle Dorfidylle in Sv. Anton bei Malinska

Wir waren in den Herbstferien in einem tollen Ferienhaus in Sv. Anton bei Malinska (www.ferienhaus-lastminute.de). Dort haben wir die Ruhe und die warmen Sonnenstrahlen im Spätherbst genossen. In windgeschützten Buchten konnte man sogar noch sonnenbaden. Die Insel eignet sich sehr gut um diese Zeit zum Wandern, Radexkursionen, Klettern und Relaxen. Auch kulinarisch wird einiges Leckeres geboten (Peka, Fisch, Feigen, Spargel, etc.). Unsere Unterkunft war sehr gut ausgestattet und ideal gelegen, nicht weit vom Meer entfernt und zentral zu Radwegen und Wanderwegen. Die Insel ist jederzeit über eine Brücke erreichbar, also kein Warten auf die Fähre. Außerdem ist man schnell auf den Nachbarinseln Cres, Rab und Losinj.

oktober 2017

• 9Theo Malestein19-08-2017

Geweldig luxe camping

Super leuk plaatsje krk, camping krk is echt luxe van top tot teen . Mooi sanitair wafme douches ruime kampeerekken. Op de camping is er voor ieder wat wils .

• 9Stranden

juli 2017

• 6T13-08-2017

Krk valt tegen.

Het was voor ons de tweede keer Kroatië en vorige de keer zaten we op Istrië. Dat vonden we prachtig met de mooie wijngaarden en de vele leuke plaatsjes. Dan was Krk (eiland en dorpje) echt een tegenvaller. Er is weinig te doen. Wij houden er van om door de omgeving te rijden en van de natuur te genieten maar dan is het eiland Krk een echte tegenvaller. Er zijn mooie baaitjes maar dan heb je het gehad. Het gedeelte bij Baska en de weg ernaar toe is wel prachtig! We hebben een uitstapje gemaakt (met het pondje) naar Cres en Losinj en dat eiland heeft wel de prachtige natuur die wij op Krk misten. Voor jonge kinderen is er buiten de camping op het eiland niks te doen. Ook was voor ons gevoel alles op het eiland een stuk duurder dan op Istrië. Het "goedkope" karakter van Kroatië geld hier over het algemeen niet. Alles op Krk is een stuk minder toeristisch dan Istrië dus als je daar van houdt zit je hier goed! Voor ons ( gezin met kinderen van 4 en 2 ) is iets toeristischer prettiger.

• 6Stranden

augustus 2017