Tioman Island

vakanties Tioman Island

Reviews over Tioman Island

• 9Marian Janssen19-10-2017

Is en waar paradijs

Tioman is echt prachtig. Snorkelen naar hartelust. Nadeel zijn de zandvlooien. Je wordt er gek van de jeuk

Gereisd met partner in oktober 2017

• 9Sandra02-09-2014

Mooi eiland

Wij hebben alleen Juara gezien, aan de rustige kant. Inderdaad heel rustig. Geen disco's, hotels etc. Als je daarvan houdt, moet je hier niet zijn. Maar wij vonden het super.

augustus 2014

• 10Tom Hendrix28-08-2014

Heerlijk rustig

Het gedeelte waar wij zaten, salang, was heerlijk rustig! Prachting strand en helder blauwe zee. Klein stukje zwemmen en je kunt prachtig snorkelen. De sfeer op het eiland is heel gemoedelijk. Ieder restaurantje heeft savond een bbq waar je een vers visje kunt bestellen. Vond het beter dan perhentian island!

Gereisd met partner in juli 2014

• 9ing05-11-2012

heerlijk!

Prachtig duik- en snorkel paradijs, witte stranden, kortom, bounty!

Gereisd met partner in oktober 2012

• 9jkdijkstra20-09-2012

Schitterend eiland

Zeer mooi eiland. Mogelijkheden voor jungle walks, snorkelen, duiken, etc. Over het algemeen leuk en kleinschalig gebleven en niet overdreven toeristisch. Alle voorzieningen zijn wel aanwezig.

Gereisd met partner in augustus 2012

• 8evelien22-08-2012

heerlijk eiland

mooie bestemming voor zon stand en snorkelen

augustus 2012

• 9Leslie Berends14-08-2012

Een ideale mix van natuur en avontuur

We hebben genoten van Tioman. Enerzijds is er de ongerepte natuur, echte jungle waar je je helemaal in Jurassic Park waant en anderzijds zijn er de vele schitterende duiklocaties en snorkeleilandjes, waar je je tussen de schilpadden, rifhaaien en koralen bevindt.

Daarnaast is het eten in Tioman heerlijk en heb je een hele scala aan accommodatie opties - voor ieder wat.

Ook de logistiek is sterk vebeterd vergeleken met voorheen; inmiddels kun je je ferry kaartjes naar Tioman gewoon online aanschaffen, een aanrader, want de ferry zit dagelijks helemaal vol.

Uiteraard kun je ook naar Tioman vliegen, zij het dat het wel en stuk prijziger is dan met de ferry.

Kortom, voor ons is het Tioman boleh :)

Gereisd met partner in juli 2012

• 9viajera03-01-2012

Salang, heerlijke plek om te relaxen!!

Wij zijn uiteindelijk bijna 10 dagen op Tioman geweest, in Salang. We kwamen eigenlijk voor een paar dagen maar het was zo relaxed dat we steeds langer bleven. We sliepen bij Ella's Place, als je bij de jetty aankomt helemaal naar links aan het eind van het pad. Stukje lopen maar dan heb je ook wat. Prima basic houten chaletjes met een tweepersoonbed, fan en douche + wc. Heel simpel, maar all you need en dat voor zo'n 7 euro per nacht met z'n tweetjes. Echt top. Het was er heerlijk rustig. Het restaurant/beach barretje bij de jetty met een houten terras boven het strand was onze favoriet. Wat een lieve mensen en lekker eten. Heerlijke verse vis en ook de kip van de grill is een aanrader!! Wandeltocht Tekek - Juara is prachtig! Leuk om te doen. Verder kun je bij Salang prachtig snorkelen en ook het duiken schijnt mooi te zijn, maar aangezien wij al op Borneo gedoken hadden hebben we het hier overgeslagen. Ook kayaks gehuurd. Tioman is echt een aanrader! Wij komen zeker terug.

Gereisd met partner in juni 2011

• 0Daphne15-10-2011

Mooi maar wat saai...

Uitgaansleven is niet aanwezig, hoeft van mij ook niet maar echt gezellig een borrel drinken aan de hotelbar is er niet bij, Aziaten zijn geen fuifnummers... Dit vond ik toch jammer, zeker in vergelijking tot Caribisch gebied heel andere sfeer.

• 8Stranden

Gereisd met partner in augustus 2011

• 9Jan en Christien01-01-2011

Eén van de mooiste eilanden ter wereld

Tioman Island is één van de mooiste eilanden ter wereld. Er is weinig te doen, maar het strand en de natuur zijn schitterend. Een bungalow aan het strand met uitzicht op de zee bij het opstaan, wat wil je nog meer. Midden over het eiland loopt een wandelweg door het oerwoud naar de andere kant. De boottocht vanaf Mersing op het vaste land is een belevenis apart!

Alleen gereisd in november 1995

10 van de 28 reviews gezien