/Portugal/Madeira

Zonvakantie op Madeira

Header Zonvakantie Madeira

Op een zonvakantie naar Madeira is er genoeg te beleven! Het eiland staat bekend om zijn adembenemende natuur en spectaculaire landschappen.

Portugal
Madeira
Verwijder filters

65 accommodaties

Over een zonvakantie op Madeira

Wat kan ik doen op Madeira?

Maak een wandeling langs de levadas, de irrigatiekanalen die je door bossen en indrukwekkende bergen leiden. Verken charmante dorpjes zoals Santana met zijn traditionele driehoekige huisjes. Voor de avonturiers onder ons is canyoning of paragliden een absolute aanrader. Of bezoek de bruisende hoofdstad Funchal, waar je kunt genieten van heerlijke lokale gerechten in gezellige restaurants en kunt rondstruinen door kleurrijke markten.

Waar verblijf ik?

Op Madeira vind je verschillende charmante plaatsen om te verblijven. Funchal, de hoofdstad van het eiland, is een bruisende stad vol levendige markten, historische gebouwen en gezellige cafés. Als je liever wat rustiger wilt verblijven, zijn plaatsen zoals Calheta en Porto Moniz perfect. Hier vind je prachtige stranden en adembenemende uitzichten over de oceaan.

Het weer op Madeira

Op Madeira schijnt de zon het hele jaar door! Met een mild klimaat en aangename temperaturen is het eiland een ideale bestemming voor een zonvakantie, zelfs tijdens de wintermaanden. In de zomer kun je genieten van warme dagen met temperaturen rond de 25-30 graden Celsius, terwijl de winters mild zijn met temperaturen tussen de 15-20 graden Celsius. Vergeet niet om je zonnebrand in te pakken!

De mooiste stranden

Madeira heeft prachtige stranden waar je kunt ontspannen en genieten van de zon. Een van de populairste stranden is Praia Formosa in Funchal, met zijn zwarte vulkanische kiezels en kristalhelder water. Voor een rustiger sfeer kun je naar het afgelegen Porto Santo Island gaan, dat bekend staat om zijn lange gouden zandstranden.

Boek met garantie
Veilig betalen

Fijn dat je hier bent!

Zoover.nl plaatst cookies zodat je beter kunt vinden wat je zoekt.