Aparthotel Rosa (Terme Olimia)

SlovenieSloveniePodcetrtec

• Animatie programma
  • Zwembad
Meer aparthotel info

Contact

12 Reviews over Rosa (Terme Olimia)

• 9bianca14-08-2019

kei mooi land en omgeving

een heel mooi schoon park leuke appartementen..zijn wel wat gedateerd maar voor een week prima te doen..mooie veranda hadden wij...bakker op t park stelt niet veel voor maar links af van t park en binnen 200meter zit een supermarkt voor verse broodjes..aanrader voor te bezoeken de chocolade fabriek( jammie jammie) de bierbrouwerij waar je super lekker kunt eten en de pizzaria een paar km terug het glijbanen zwembad is super alleen jammer dat niet alle glijbanen open zijn/ gingen..het is er trouwens mega netjes.. en ideaal je kunt ook daar alles op laten schrijven zodat je geen geld mee hoeft te nemen...aanrader zijn ook de massages bij de thermen..heerlijk genieten..ook de zwembaden daar mega schoon..in t dorpje zelf als je bij de rotonde rechts gaat zit een ijssalonnetje waar je voor €1 een mega grote ijsco kunt halen in diverse smaken

• 10Eten
    • 7Kamers
  • 9Shirley28-04-2019

Geweldig!

Dat het prima vertoeven is, nu ook wat bijgebouwd. Super groot zwembad in de buurt, winkels ook dichtbij. Echt een aanrader mooie omgeving , adviseer wel auto te huren.

• 10Kamers
    • 9Zwembad
  • 9saskia17-08-2018

Super vakantie gehad

Wij hadden een kamer in appartement Rosa geboekt en hadden onze twijfels gelet op de revieuws. Aangekomen zag het er keurig uit voor die prijs. Kregen polsbandje waarmee je het zwembad in kon, waterpark en kluisjes kon openen. Ook je eet en drinkwaren kon je hiermee 'afrekenen, top systeem. Wij zijn ouders van 1 zoon van 8 die veel aansluiting vond omdat er veel Nederlanders waren. Wat top was was de gameroom in het zwembad. Dit was een soort centraal punt om kinderen te ontmoeten. Was erg schoon overal en voldoende gelegenheid om te liggen. Kortom voor dat geld, heel schoon, veel te doen, top. Slechts 1 nadeel is dat het niet dichtbij een gezellige winkelstraat ofzo is. Ook niet veel winkels in de omgeving. Slechts 1 supermarkt op ongeveer 800 meter.

• 9Fokje Modder25-07-2018

Niet twijfelen, gewoon boeken!

Slovenië is echt een super land als je gastvrijheid, natuur, zwembaden en wandelen belangrijk vindt. De kwaliteit van het park (met name het zwembad) is super. Prima ontvangst, redelijke appartement (Lipa), super zwembad (aanwezig glijbanen, bioscoop, game room (ps4)) Op loopafstand helemaal een vet aquapark met gratis toegang. Niet onbelangrijk een prima WIFI (gratis) en op loopafstand supermarkt. Dit alles tegen een zeer betaalbare prijs.

• 7Eten
    • 7Kamers
  • 9Alexander Vervoordeldonk23-08-2017

Bijzonder complex.

Een wellness center van formaat. Het terrein omvat onder meer een drietal hotels, te weten: het Apart Hotel, Hotel Sotelia en Hotel Breza. Het eerstgenoemde hotel is enigszins gedateerd. Wel ruime kamers en de wellness is prettig binnendoor te bereiken. De ontvangst bij de receptie is uiterst professioneel en vriendelijk. Parkeergarage onder het hotel. Er worden armbandjes verstrekt waarmee 4 keer per dag entree kan worden verkregen in een van hierna genoemde wellnessen of het nabij gelegen aqualand. Verder een village met appartementen, een tweetal wellnessen (Termalija en Orhidelia), een health center, diverse goede restaurants (in de wellnessen, hotels en in de village), een heerlijke bakker en een winkeltje. Vanaf het park zijn diverse wandelingen mogelijk. Ook dichtbij ligt een sporthal, een klein dorpje met horeca, een supermarkt en tankstation. En niet te vergeten aqualand. Wellness center Termalija ondergaat momenteel een aanzienlijke (en nodige) renovatie. Wellness center Orhidelia maakt een bezoek aan dit park echter meer dan goed. Een top-wellness. Heerlijke baden, sauna’s, rustruimtes en prettige horeca. Fraaie architectuur ook. Mooi verlicht in de avond. Bij vertrek werd een gift voucher (vanwege de verbouwingsoverlast) en een kleine gift voor de kinderen gegeven. Meer dan waar voor je geld en bovenal een prettig verblijf! Ideale eerste stop in Slovenië om te ontstressen alvorens het land verder te verkennen.

• 10Eten
    • 6Kamers
  • 9Mark05-08-2017

Geweldig, heerlijk genoten

Goede service, elke dag schone handdoeken. Appartement voorzien van airconditioning en een kleine vaatwasser! Bij de receptie goede uitleg en vriendelijk! Het nabijgelegen zwembad met glijbanen ook erg leuk. (Op loopafstand 12min) en zit bij de prijs in. Alle toegangen en horica werken met een polsbandje, ideaal. Een wandeling naar het kasteel is ook een aanrader, wel uitkijken als je er in gaat het is behoorlijk in verval!

• 8Kamers
  • 9Martin van Zanten01-08-2016

Top vakantie voor zeer betaalbare prijs!

Samenvatting Belangrijkst advies wat wij willen geven: Niet twijfelen, gewoon boeken. Je krijgt er geen spijt van want prijs-kwaliteit verhouding is echt nergens beter. Wij gaan volgend jaar weer!

Top

• Aqualuna op nog geen 1.5 km afstand met fantastische glijbanen (vooral de cobra is echt top!), leuke animatie en je kunt er met je bandje gewoon eten/drinken betalen.
    • Zwembad op park is elke dag open tot 22:00 en vrijdag/zaterdag zelfs tot 24:00;
    • Wifi is gratis gedurende het gehele verblijf, maar je moet wel elke keer opnieuw inloggen;
    • Schepijs is echt werkelijk verrukkelijk en kost maar 1 euro per bol en niet van die kleine bolletjes nee echte bollen. Je kunt ook vragen om in 1 bol 2 smaken (genaamd “half-half”) te doen en dan ben je voor 1 euro klaar. Verkrijgbaar op het Lupa pleintje of in Aqualuna;
    • Privé parkeerplek in een overdekt parkeergarage (wel iets aan de krappe kant dat dan weer wel);
    • Airco in de meeste appartementen (vraag hierbij om bij het boeken en bij inchecken, want met de hitte die wij hadden is het echt nodig);
    • Inclusief bedlinnen, handdoeken en zwemhanddoeken (zijn groter dan normaal en voor mij prima, maar mijn vrouw was wel blij dat ze haar eigen had meegenomen);
    • Elke dag worden de vuilnisbakken geleegd + de handdoeken verschoont als je dit wilt en bij ons werd elke 3-4 dagen ook nog het bedlinnen verschoond;
    • Vaatwasser in appartement en vaatwasblokjes zijn volop aanwezig dus hoef je niet mee te nemen/ kopen;
    • Supermarkt zit op nog geen kilometer van het appartement (vlees is even duur, brood/ fruit is stukken goedkoper);
    • Uit eten kan je voor onder de 40 euro met z’n vieren!

Tips

• Terme Tuhelj (ook zwemparadijs in Kroatië en zo’n 25 minuten rijden) en kun je gratis bezoeken als je hier om vraagt bij de receptie van het hotel. Niet spectaculair (1 glijbaan), maar wel leuk als afwisseling. Hou er wel rekening mee dat je hier wel met euro’s kan betalen, maar het in kroatische kuna’s terug krijgt en dat je paspoort nodig hebt om de grens over te steken;
    • Goed eetadres en slechts 5 min met auto is Domacija Haler aan de Olimje 6 te Podcetrtek. Ze hebben daar een familie pizza van een meter doorsnee vanaf 13 euro!
    • Aanrader is het Olimje klooster aan de Olimje 82 ook te Podcetrtek;
    • Verder is er nog een kasteel op zo’n 500 meter hoogte te bezoeken, maar daar weet ik het adres niet meer van. Is te zien vanuit Aqualuna. Wel oppassen want veel gaten in de vloer, maar wel spannend;
    • Tenslotte is een bezoek aan winkelcentrum City Center Celje (adres is Mariborska cesta 100, Celje) leuk in combinatie met een bezoek aan de grot “Jama Pekel” ook wel genoemd Hell Cave (voer Šempeter v Savinjski dolini in als stad en vanaf daar zijn er bordjes ).

Kan beter…

• Badkamers zijn klein en dus ook de douche;
    • Niet alle appartementen zijn voorzien van een slaapbank en daardoor sliep 1 van de kids bij ons op de kamer. Achteraf hadden we dit kunnen vragen bij inchecken;
    • Animatie is leuk (2x kampioen geworden met water glijwedstrijd), maar niet wat mensen wellicht gewend zijn in landen als Turkije. Ruimte voor verbetering
    • Bezienswaardigheden (grotten, grotere steden, watervallen, etc.) zijn voornamelijk in West-Slovenie te zien en dus is best ver rijden (>1.5 uur);
    • Het is al donker om 21:30 dus wellicht Slovenië verplaatsen 
  • 9Willeke Jansen24-01-2016

een echte aanrader!

Goed appartement met alles erop en eraan. Airco aanwezig, dagelijks wissel van handdoeken, ook badlakens om te zwemmen. Vriendelijk mensen aan de balie. Het gehele verblijf gratis wifi! Het zwemgedeelte super! Alles wekt met een armbandje dus je hoeft geen portemonee mee te nemen. Voor ons was het een superrelaxte vakantie en onze zoon van negen heeft zich er ook prima vermaakt!

• 9Zwembad
  • 9rozema16-07-2015

heel mooi....

wij zijn net terug . we waren er 11 dagen . 4e verdieping met zolder .. geen airco,maar zeer ruim . wij hebben 4 grote kinderen . van 9 ,11 ,14 en 16 jaar. die vonden het fantastisch. wij vinden het een aanrader ,vorig jaar waren we bij terme catez. maar dit beviel ons meer. je krijgt een bandje om en daar kan je alles mee doen.. eten ,drinken bestellen ,zelfs je locker vh zwembad kan je er mee op slot doen. in het appartement is alles aanwezig. vaatwasser,fohn,strijkbout/plank handdoeken elke dag kreeg je nieuwe. voor weinig geld kun je er naast eten . volwassen 12 pp oudste kinderen 8,40 en kleinste voor 6 euro pp. dan kan je van het buffet gebruik maken . we hebben elke dag daar gegeten en er was voldoende keus en lekker. heel veel toetjes.. personeel is heel vriendelijk en behulpzaam. vroegen voor onze zoon een matras . 10 minuten later stonden ze er al... je kan tot s'avonds laat zwemmen.. moeite waard is het kasteel . je kan via een pad achter het complex er zo heen lopen .30 min

• 9Eten
  • 8yadeyade06-09-2014

Leuk verblijf voor een week

Wij kregen app op 4de verdieping. Dit was met soort zolder, badk en ouderslaapkamer trap op. Heel ruim! Kinderen op bedbank in woonkamer maar we hebben extra matras gevraagd. Vaatwasser aanwezig. Wij hadden airco, 10 Eur per dag. Niet ieder app heeft airco. Overdekt parkeren gratis, wel krap. Je krijgt badhanddoeken, keukentheedoek en zwembadhanddoeken. Wissel iedere dag. Receptie uiterst vriendelijk en behulpzaam. Spreken goed engels of Duits. Aquapark is op 5 km autoafstand. Op terme zelf, waar ook huisjes en hotels zijn, is ook een mooi zwembad. Water heel warm, zowel binnen als buiten. In avond meestal life music op het pleintje. Goedkoop supermarktje aanwezig. Uiteten is goed te betalen, drankjes wel duur. (Overal in Slovenië ) Je krijgt twee keer 1 uur wifi gratis. Als je drankje bestelt, krijg je ook weer uur wifi. Apart bestellen dus als je veel wifi nodig hebt. Omgeving niet heel interessant, als je komt voor omgeving kan je beter naar westen van Slovenie gaan.

• 8Kamers

• SaunaBeschikbaar (1)
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • EntertainmentprogrammaBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)