Vakantie in Ayamonte

vakanties Ayamonte

Reviews over Ayamonte

• 2R. Fransman22-07-2017

Leuk winkel Spaans winkelstadje

Leuk om te winkelen en met de boot een paar uur naar Portugal het linnen stadje V.R. St Antonio . Evt Mont Gordo en lunchen bij een Hollands eet huisje.

• 4Stranden

Gereisd met vrienden in juni 2017

• 8Wim24-10-2016

Mooi en leuk stadje

Wij komen hier elk jaar, met het pontje vanuit Vila Real de Santo Antonio (Portugal) steken de grensrivier Guadiana over naar Ayamonte (Spanje) In 2014 heb ik al een review geschreven over Ayamonte en er is niets veranderd. Leuk stadje, veel winkeltjes en cafeetjes. Er is ook van alles te zien, je bent er een hele dan zoet mee. Toen wij er waren werd er carnaval gevierd, ook heel apart daar.

Gereisd met partner in februari 2016

• 8givago07-11-2014

Grensstadje

Ayamonte is een leuk stadje aan de guadiana rivier met mooie pleintjes met kleurrijke bankjes.Er zijn veel winkels en restaurantjes.Aan de overkant van de rivier ligt Vila Real de Santo Antonio (Portugal).Men kan met de ferry overvaren of met de auto langs de brug rijden.

Gereisd met partner in september 2014

• 8Wim09-04-2014

Gewoon weg een leuk stadje

Ayamonte heeft veel leuke en smalle winkelstraatjes waar het heerlijk wandelen is. Er zijn ook verschillende mooie pleintjes met betegelende bankjes en die zijn kleurrijk. Cafe;'s en restaurantjes te keur en de meeste hebben wel een terras, cafe Laguna blinkt echt uit. Op zaterdag is er een zigeunermarkt net buiten het centrum. Voor de verwende toerist is er een luxe Parador die heel mooi gelegen is, vroeger was dat een klooster dat heel mooi gerestaureerd is. Aan een zaak stoorde ik me: bij de parkeerplaatsen liepen en paar mannen rond die je wilden helpen, ook bij de parkeermeter, ga er niet op in want ze zijn alleen uit op ge geld.

Gereisd met vrienden in januari 2014

• 8heer Helmons05-04-2012

Ayamonte is nog een oorspronkelijk Spaans Stadje

Al jarenlang een jaarlijkse bestemming waar wij elk jaar in voor- en najaar naar toe gaan.

Gereisd met partner in maart 2012

• 8zuiderwijk Tino23-01-2012

oer spaans gezellig stadje

alles aanwezig voor een fijne gemoedelijk verblijf

• 9Stranden

Gereisd met partner in januari 2012

• 7Wil01-12-2011

Je moet je plekjes weten te vinden

Uitstekende bestemming om te golfen in deze regio (zowel Spanje als Portugal), de omgeving zelf is niet heel bijzonder, wel een paar uitstekende restaurantjes gevonden. In deze tijd van het jaar zijn heel veel restaurants en hotels gesloten

Gereisd met vrienden in november 2011

• 8Marloes26-09-2010

Leuk

Echt Spaans plaatsje waar je goed de Spaanse sfeer kan snuiven. Leuk centraal plein met mooi betegelde bankjes in het midden van het dorp waar de locals bijpraten en de kindjes spelen. Ook daarbuiten leuk, mooi gelegen langs de rivier en leuk om met het pontje over te varen naar Portugal. Redelijke stranden in de buurt. Veel schelpen aan het strand en het water is vaak niet helder (met 'dank' aan de vissersboten die grote visnetten uitgooien terwijl ze vlak voor de kust dobberen). Wij misten een terrasje in het dorp waar je avondvullend kan zitten, maar misschien zijn wij te toeristisch ingesteld. Jammer zijn ook de zwervers die zich opdringen als je langs de haven wilt parkeren, ze bemoeien zich ongevraagd met inparkeren en de betaalautomaat en willen daar nog een beloning voor ook. Al met al een echt Spaans plaatsje met een goede ligging (Denk aan: Binnen 2 uur sta je op het westelijkste puntje van de Algarve en binnen 5 kwartier ben je in Sevilla) en hier en daar wat minpuntjes.

Gereisd met partner in september 2010

• 8Evert01-08-2010

Gezellig plaatsje

Met de pond overgevaren over de Guadiana rivier vanuit Villa Real in Portugal naar Ayamonte. Gezellig plaatsje met leuke winkels (zondag dicht) en een mooi centraal plein.

• 8Stranden

Gereisd met partner in juni 2010

• 9mara05-08-2009

TOPPER!!!

Ayamonte is een super mooie plek! Nog niet zo toeristisch, al werd het halverwege juli wat drukker. Spaans, spaans, spaans is wat je hoort, zoals het hoort. Mooie haven, leuke barretjes en restaurants,lekker eten, leuk om te shoppen, leuke 'zoo' en kermisje voor kids midden in centrum, ook speeltuinte en fitnessattributen in openlucht,gipsymarkt. Isla Canela en Punta de Moral vlakbij, superstranden, heerlijk weer, veel wind, maar nodig, is erg warm soms. Ook bijd eze plaatsen heerlijke restauarants en barretjes. Zaten in Rincon del Golf III appartementencomplex. SUPER, super, super voor je rust. Wel auto nodig als je wat wil zien!

augustus 2009

10 van de 24 reviews gezien