Vakantie in El Chorro

vakanties El Chorro

Reviews over El Chorro

• 9Hans09-05-2018

Fantastisch mooi natuurgebied. Aanrader !

Enorm mooi natuurgebied in Andalucia. Je kunt er een mooie wandeling maken door de kloof met fantastische uitzichten. Aan het eind een paar gezellige terrasjes om even uit te rusten.

Gereisd met partner in augustus 2017

• 9Rinus06-09-2016

Uitdagende wandeling Camino del Rey

Wat een mooie wandeling de Camino del Rey gelegen bij El Chorro en met wat voor een historie er achter. Het beste is de wandeling zo vroeg mogelijk in de ochtend te doen en met de eerste bus mee naar boven te gaan. Dat is met name om de warmte die wij in juni al hadden en vanwege de vele wandelaars die in de loop van de ochtend van start gaan. Koop een kaartje want degenen die via internet een kaartje gekocht hebben (internet nazoeken of je wel of niet op de lijst staat duurt heel erg lang !) staan in lange rijen te wachten die jij heerlijk voorbij kunt lopen. Wij zijn de dag van tevoren langs gegaan en hebben de zeer aardige nieuwe eigenaresse ontmoet die ons alle in en outs vertelde. Mocht je onverhoopt toch moeten wachten dan is het prettig dat het niet te heet is. Denk overigens niet ik loop van hoog naar laag. Het laatste stuk van de wandeling kent nog een flinke stijging die overigens goed te doen is. De route is veilig en wordt goed bewaakt plus men laat kleine groepjes vertrekken. Ga je vroeg dan heb je nog de kans dat je echt nog stukken alleen kan lopen. Wij hebben daar erg van genoten, omdat je je dan echt geweldig voelt in zo'n mooie omgeving. Zeker doen dus als je in de buurt bent en nog redelijk fit bent. Voor hartpatiënten is deze wandeling niet aan de bevelen. In het dorpje is er alleen eten en drinken.

Gereisd met partner in juni 2016

• 5fam.spijkerman09-05-2015

Wandeling in kloof el chorro

Prachtige kloof. Maar eerst stonden op maandag 4 mei 2015 aan de poort....helaas kloof gesloten op maandag. Oke dan maar vrijdag nogmaals vanaf Malaga die kant op gereisd.We gaan lekker vroeg, maar helaas aan de poort word er gevraagd om ticket. Deze hadden we dan thuis al moeten uitprinten. Misschien is er nog een te verkrijgen in restaurant in dorp. Kan wel moet je alle 4 (we waren met 2 kinderen van 10 en 12 jaar) eerst voor 25 a persoon gaan eten dan krijg je gratis ticket. Gaan we niet doen voor die 100 euro Triest wat een kartelvorming. Naar dorp verderop gereden in bar Kontike gevraagd en deze was zeer behulpzaam hierin. Wel effe wat besteden in bar werd er wel gezegd. Dit is ook niet meer als normaal als ik zag hoeveel hij er voor moest doen. Maar gelukt netjes gegeten en gedronken hier voor weinig.Hij rekende niets voor de tickets, toch maar fooi van 18 euro gedaan. Weer terug naar kloof en weer naar ingang, Maar Helaas kloof nu gesloten vanwege de wind. Dus Nie goed geregeld

mei 2015

• 8Conny13-01-2015

een indrukwekkende kloof

Bij El Chorro vind je de Camino del Rey, Garganta del Chorro, de enorme kloof die overspannen wordt door een hoge brug. Via de Camino del Rey kun je een mooie maar duizelingwekkende wandeling maken. Niet voor mensen met hoogtevrees maar wel een adembenemende tocht!

Gereisd met partner in mei 2000

• 9Sandra en Jos18-01-2014

Ruige natuur, geweldig!

Ideale plek als je liefhebber bent van rust, natuur en cultuur. Voor kinderen is er niets te doen.

Gereisd met partner in januari 2014

• 9eric moerkerk01-10-2012

beklimming camino del rey

met een 28 jaar jongere klimmer ( ik 50) de camino del rey bedwongen.de eerste 40 meter van het circa 80 cm brede pad bestaat niet meer,en moet via de steile wand klim overbrugt worden..het pad zelf heeft vervolgens verschillende ontbrekende delen ,waarbij je enkel over de stalen steubeer (10 cm) kan lopen..waanzinnig landschap van verticale geologische rotsformaties en beloning van een bijna ongerepte vallei met orleanders aan een bergstroom (badderen!) als eindpunt..niet zonder gevaar .weer een zwitser omgekomen.once in a lifetime experience

Gereisd met vrienden in juni 2007

• 8annevanwandelen23-04-2012

Ideaal voor rustzoekers midden in de natuur

Stille rustige plek,el chorro kloof en merengebied vlakbij.kloof is alleen begaanbaar met zekeringen

Gereisd met partner in maart 2012

• 9Rinus03-04-2012

Fantastische natuur

El Chorro moet men vooral bezoeken voor zijn prachtige natuur, vanuit het dorp kan men een wandeling maken naar de Desfiladeo de los Gaitanes, een prachtige kloof die wordt overspannen door een brug. Per auto kan men een tocht maken door de Gaitanes kloof langs het mooie stuwmeer , de bochtige smalle bergweg voert omhoog naar een fraai kerkje, hier vlakbij takt een 5 km lange doodlopende weg af die eindigt bij het stuwmeer Tajo de Encantada dat zeer bijzonder gelegen is boven op een bergtop, de uitzichten vanhier op de wijde omgeving zijn subliem.

Gereisd met vrienden in maart 2008

• 9Remy20-09-2009

Koffie- of lunchpauze

Mooie omgeving om doorheen te rijden vanwege zijn ruige natuur. In El Chorro kun je bij het station even lekker lunchen met een geweldig uitzicht op de bergen en het meer, maar verder is er niets te beleven.

Gereisd met partner in september 2009

• 9Cathelijne Roos27-02-2009

prachtige plek, geweldige B&B

Prachtige omgeving! Ik heb tien dagen overnacht in de B&B Olive Branch El Chorro (gelijknamige site). Geweldige plek met heel aardige mensen. Je kunt goedkoop een bed huren in een gezellig huis met uitstekende keukenfaciliteiten. Er is een zwembad en ook de mogelijkheid om in een wat meer luxekamer te overnachten met ontbijt.

Alleen gereisd in februari 2009

10 van de 12 reviews gezien