vakanties Guadix

Reviews over Guadix

• 8MarianneElzen08-05-2016

Mooie grotwoningen

In dit stadje heb je het gevoel dat je even terug in de tijd gaat. In het drukke deel van de stad is hier nog weinig van te merken, maar wanneer je de route naar de grotwoningen volgt, begrijp je wat we bedoelen. Oude auto's en vervallen huizen tekenen hier het straatbeeld.

Gereisd met partner in mei 2016

• 9karl19-08-2014

Toeristische attractie

Er rijdt een sightseeing treintje door dit stadje, toch zijn de afstanden te voet wel te doen. Eten bij restaurante/bar Liceo is zeer aan te bevelen.

Gereisd met partner in mei 2014

• 8Janny Willemsen14-07-2014

Bijzonder!

Een bijzondere plaats met al die grotwoningen. Dat de bevolking zo nog woont, is wel verstandig. Goed geïsoleerd, dus 's zomers koel en 's winters warm.

Gereisd met partner in juni 2014

• 10lourdes8506-07-2013

Muy bonito

la gastronomía y los recursos culturales lo mejor!

Gereisd met partner in mei 2013

• 8Conny29-01-2013

stad met een bijzondere wijk

Guadix is een stad met een bijzondere wijk met grotwoningen. Je kunt er heerlijk dwalen tussen de woningen met hun uit stekende schoorstenen. Er is een Cueva Museo en sommige inwoners nodigen je uit voor een kijkje in hun huis. Verder vind je in de stad een aantal kerken en een fort. De omgeving van de stad is erg mooi, je rijdt door de Sierra Nevada met prachtige uitzichten op de bergen.

Gereisd met partner in januari 2013

• 8lexdeweille08-08-2012

Prachtige bestemming op andalusierondreis

Prachtige bestemming op andalusierondreis, eenvoudige doorreis naar de sierra Nevada, Nog niet druk en te toeristisch. In de zomer is een mooie accomodatie aan te bevelen! Leuke grotwoningen, zoals "Cuevas de la Granja"

juli 2012

• 7daphne24-05-2010

leuke dagtrip

Guadix is een klein stadje en is makkelijk te bereiken met de bus vanaf Granada. Guadix staat vooral bekend om zijn grotwoningen. Je hebt op loopafstand van de bushalte een hele wijk vol met grotwoningen. het was leuk om te zien, maar ik was met twee uur wel klaar. Guadix is niet zo groot en de woningen zien er allemaal hetzelfde uit. het stadscentrum is leuk, maar ik vond het niet speciaal. Het kasteel was dicht, dus misschien is dat wel weer de moeite om te bezichtigen. Bovendien regende het toen wij er heen gingen, dus dat was een teleurstelling.

Wat wel leuk was was dat een bewoner haar huis liet zien en dat we foto's mochten maken. We hoefden niet te betalen, maar uit respect hebben wij een souvernir van haar gekocht. Als je benieuwd bent naar de grotwoningen, dan is het leuk om te gaan, maar een middag is meer dan voldoende om dit dorp te bezichtigen.

Gereisd met partner in januari 2010