vakanties Gijon

Wünderschönes Umland, grüne Wälder und Berge direkt am Meer. Ein Traum

Alleen gereisd in juli 2018

• 8Gustav03-01-2013

Hafenstadt mit schönen Stränden

Einer der wichtigsten Hafen an der span. Nordküste am Golf von Biskaya. Großstadt mit beinahe 300.000 Einwohnern. Ursprung der Stadt war eine römische Siedlung, wovon noch Reste erhalten sind. Im 16. Jh.wurde durch die span. Könige der Hafen angelegt. Die Altstadt besteht aus dem Hügel Santa Catalina und dem einstigen Fischerquartier Cimadevilla. Von hier aus hat man eine herrliche Aussicht auf das kantabrische Meer. Hauptstrand der Stadt ist der San Lorenzo Strand der durch den Stadtteil Cimadevilla vom Poniente Strand getrennt ist. Von diesem Sandstrand schöne Aussicht auf die Altstadt. Entlang der Kueste noch weitere Straende oft zwischen den Klippen eingebettet. Penarrubia und Cajonera y Serin sind Nacktbadestraende. In der Stadt natuerlich viele Restaurants mit vorzüglichem Fisch- und Meeresfruechteangebot.

Gereisd met vrienden in september 2005

• 8Tom24-08-2012

Leuke plek voor op doorreis

Gijon is een gezellige spaanse badplaats aan de Noordkust. Het is er minder warm dan in adnere delen van Spanje. Er komen weinig buitenlandse toeristen, zodat er vrijwel alleen Spaans gesproken wordt. Het heeft een leuke oude binnenstad en mooie maar smalle stranden. Daar wordt het net zo druk als op een zomerse zondag in Scheveningen.

augustus 2012

• 9marivi claessens22-01-2012

mooier als in mijn herinnering

In november met zus en moeder weer terug geweest in Gijón, na er in mijn jeugd iedere zomer te hebben doorgebracht. Gijón is een leuke stad met mooie stranden, de laatste jaren erg mooi opgeknapt en schoongemaakt, bijv. fietsroutes aangelegd. Nu ook oog gehad voor de mooie gebouwen. Mensen zijn er aardig en behulpzaam. Eten en drinken voor een prikkie en hardstikke lekker. Asturias is wat betreft natuur een toppertje. Een aanrader voor mensen die het echte Spanje buiten de costa's willen leren kennen. O ja, de zon schijnt er niet altijd. Vandaar het mooie groene landschap.

• 8Stranden

Gereisd met vrienden in november 2011

• 8Marina19-06-2011

Voor een paar uur

Echt een haven stad. We vonden Gijon niet zo bijzonder. Wel een prachtig strand,maar niet echt onze keuze om daar te verblijven. wij houden van heel rustig strand. Verder wel een leuk centrum. Helaas was er politie waardoor de sfeer anders was dan normaal. Een een of ander hoogwaardig persoon zou komen. Waardoor de hele stad vol met politie zat.

Gereisd met partner in juni 2011

• 9Mattie07-06-2010

Een aanrader

Heerlijk toeven daar. Prachtige omgeving. Ik kom er zeker terug. Een aanrader voor iedereen!

Alleen gereisd in juni 2010

• 8MJ01-09-2008

Goed toeven in Gijon!

Gijon is een drukke wat oude badplaats, met twee stranden: Playa San Lorenzo, 1,5km lang en het kleinere Playa de Poniente, nabij industrieterrein en jachthaven. Eerstgenoemde strand wordt het drukst bezocht, kent goede facilliteiten, zoals openbare toilet (50cent), huurkluisjes en omkleedhokjes (tot 3,5euro); dit alles net onder de boulevard. Gratis douches op het strand. Je kunt ligbed of stoel huren. Gijon heeft ontelbare café's, restaurants en cafeteria's. Veel winkeltjes, 2 grote moderne winkelcentra. Het oude centrum is 's avonds erg gezellig en wordt druk bezocht in de zomer. Het historische centrum wordt 's avonds voor autoverkeer afgesloten. De jeugd zoekt elkaar op bij plaza A. Arias waar zich ciderbarretjes bevinden. Cultuurtips: Oude centrum (cimadevilla) met jachthaven en het park; het betonnen sculptuur Elogio del Horizontte; San Pedro-kerk, de Romeinse overblijfselen. Buiten Gijon: de verschillende baaien, Cudillero (het spaanse monaco, gezien bouwstijl), 40km van G.

Gereisd met partner in augustus 2008

• 10Charo03-08-2008

top

Het eten is daar uitstekend, echter, geen broodje van Kootje, goede uitgangsgelegenheden. Heel erg sfeer vol

Gereisd met vrienden in augustus 2007

• 0anthonette11-07-2007

Wij hebben in mei een week doorgebracht in Gijon omdat mijn man in de haven een klus moest klaren. Ik heb dagelijks de stad te voet doorkruist en genoten van de stad, de vriendelijke mensen (het soms een probleempje dat vrijwel niemand Engels spreekt). Helaas was het weer zeer matig, naar we begrepen ook voor Gijonse begrippen. We hebben maar een paraplu aangeschaft aldaar, dat zegt genoeg. Algemene indruk: Mooie stad, mooie stranden, fijne hotel (Abba Playa) en lekker eten. Het viel ons op dat de stranden dagelijks worden schoongemaakt. Alles was aanspoelt wordt afgevoerd. In de winkels viel op dat er heel veel avondkleding te koop is. Niet te vergelijken met Nederland. Al met al heeft Gijon op ons een positieve indruk gemaakt.

Gereisd met partner in mei 2007

• 9Diana02-07-2007

Prachtige streek ! Mooie aangelegde stranden tussen de rotswanden aan de oceaan, een paar kilometer verderop bergen tot 3500 m hoog met natuurreservaten en prachtige meren. Geweldig eten, vriendelijke mensen, cultuur in overvloed ! Dit is trouwens het enige stuk van Spanje dat nooit Moorse invloeden heeft gehad en dus nog echt Spaans is. Hier kom je op vakantie tussen de Spanjaarden ipv tussen de toeristen ! Probeer zeker een aantal B&B of casas rurales, niet duur en zeker de moeite waard.

• 8Stranden

Gereisd in juli 2007