Castro Urdiales

vakanties Castro Urdiales

Reviews over Castro Urdiales

• 9Hoppieh27-07-2017

Leuk kustplaatsje

Castro Urdiales is een leuk kustplaatje met een fraaie haven. Je kunt er heerlijk eten en borrelen met tapa's in de velel restautantjes en barretjes. Er staat aan de kustlijn een prachtige kathedraal die ook als decor wordt gebruikt bij de jaarlijkse passiespelen. Het heeft een nooi achterland emt vele authentieke bergdorpjes.

Gereisd met partner in april 2017

• 8ron20-10-2014

leuke plaats

leuk stadje met ruime boulevard en nauwe straatjes met veel tapas/pinxos bars. Minpunt centrum stadje en strand betaald parkeren!!

• 7Stranden

Gereisd met partner in september 2014

• 8el duque19-12-2013

Castro

Mooie oude visserplaats waar op de landtong naast de oude haven een prachtige gotische kerk en vuurtoren staat op het fundament van een Romeinse vesting waarvan de brug er naartoe nog te zien is. In de nauwe straatjes van deze stad kunt u genieten van lekkere hapjes (Pinchos) vanaf de bar! Elke bar heeft zijn eigen specialiteit. Echt een aanrader!

Gereisd met partner in januari 2013

• 7esther17-07-2013

agradable

Localidad muy bonita y gente agradable en general.Ambiente de bares con calles peatonales y actividad cultural.

• 6Stranden

Gereisd met vrienden in januari 2013

• 9Rob11-07-2012

Leuk havenstadje

Gezellig aan de haven met de vele barretjes (pinxchos eten), restaurants, de visafslag, de gotische kerk, een klokkentoren. Kortom, helemaal leuk daar.

Gereisd met partner in juni 2012

• 8Soraya10-07-2012

Ik zou er willen wonen

Super leuk plaatsje, waar we onverwachts zijn gestopt. Ik voelde me er helemaal thuis. Een echt vissersdorpje met mooie gebouwen.

Gereisd met vrienden in oktober 2011

• 5carlos31-08-2010

Un maravilloso pueblo, destrozado por el ladrillo

El cambio que ha llevado a cabo Castro Urdiales desde el año 1992, cuando empecé a veranear allí, hasta hoy, ha sido lamentable. Se ha urbanizado sin ningún respeto y sin ningún control, zonas de monte, viviendas de más de 10 pisos... Se ha convertido en un sitio donde el precioso paseo marítimo es intransitable (por la gente que hay). Sigue siendo bonito, pero lo han dejado hecho una pena. Eso sí, estoy seguro de que muchos constructores tendrán el bolsillo bien lleno.

• 5Stranden

juli 2010

• 8MJ10-07-2008

Zeker een bezoekje waard!

Castro Urdiales ligt op zo'n 70 km van Bilbao, aan de grillige noordwestkust. C.U is een leuke typisch spaanse kleine stad waar we in 2004, 2005 en 2006 enkele dagen verbleven tijdens onze rondreizen door noord-spanje. Het heeft twee zandstranden: Brazomar en Ostende. C.U wordt in de zomer bezocht door o.a. de vele madrilenen die hun hete stad ontvluchten. De mensen zijn aardig en behulpzaam. Engels zul je hier niet veel horen. Cultuurtips: het oude centrum met de gerenoveerde kerk, jachthaven en restaurantjes en barretjes eromheen. In Augustus zijn er verschillende festiviteiten die drukbezocht worden door de plaatselijke bevolking. Een must is meedoen aan de "pantoffelparade", waarbij s'avonds lekker gewandeld en gekletst wordt over de 1500mtr lange boulevard. Het achterland en kustlijn nabij C.U is mooi, nog veel ongerepte natuur. Leuk voor een moutainbike- of cabriotocht. Hier geen massatoerisme. Lunchtip: Aan de haven superverse tonijn en sardines eten van de bbq bij Asador Perla!

Gereisd met partner in augustus 2005