vakanties Tamariu

Reviews over Tamariu

• 8Esther Hol-van Hol-van der Hooft21-08-2020

Heerlijk toeristisch en toch Spaans

Wat een heerlijk dorp. Heel toeristisch, maar toch rustig en Spaans. Voor het eten gaan wij naar La Morera, heerlijke tapas en salades. Voor de vegetarische paella gaan we naar La Palanqui, naast La Morera. En wil je de mooie onderwaterwereld ontdekken? Ga naar Stolli's divebase, de enige duikschool van het dorp, maar absoluut goed. Zijn nemen de juiste voorzorgsmaatregelen, hebben goed opgeleide instructeurs en nemen alle tijd voor je. En een duik is niet duur. Toppie. En om te slapen kun je uit veel verschillende opties kiezen. Wij kiezen voor camping Tamaríu, een topper voor slecht 540 euro voor 2 weken.

augustus 2020

• 10Pieters27-05-2018

Oase van rust en mooie natuur

DE weg naar het dorpke Tamariu is zooooo mooi. Hier is ook een James Bond film opgenomen. Veel groen. Klein dorp met een gezellige boulevard met zeer lekkere eetgelegenheden. Gelegen in een ydillische baai. Het is er erg rustig en geen doorgaand verkeer. Eens hier geweest, dan kom je 100% zeker terug. Wij komen hier al 40 jaar. Ook ideaal om daguitstappen te maken, bv naar Barcelona, Palamos, Llorett de Mar etc.

juli 2017

• 10Fam Dirix - PIeters20-02-2018

Oase van rust in het groen

Deze plaats ademt rust en gezelligheid uit. Gelegen in het groen met een prachtige baai. Het is een klein, oud vissersplaatsje. Vele winkeltjes zijn er niet, maar op de dijk heb je vele, gezellige en lekkere restaurantjes. Strand zeer mooi en goed onderhouden. Is niet zoals aan de drukke Spaanse stranden en daarom komen wij telkens weer, al 40 jaar lang met de hele familie. Op camping Tamariu.

juli 2017

• 9Viajero Barcelona29-01-2018

Una joya en la Costa Brava

Tamariu es de aquellos rincones escondidos en la Costa Brava que te dejan sin aliento por su preciosa playa y entorno. Aguas cristalinas, fondo marino de gran riqueza, rodeado de pinos y montaña. Tranquilidad, ambiente agradable y un buen abanico de servicios hosteleros, ideal para una escapada romántica o unas vacaciones en familia.

Gereisd met vrienden in oktober 2017

• 5Dhr De Jong26-09-2017

Nooit meer

Het is een prachtige baai, klein en mooi strand. Wij zijn hier naartoe gegaan op basis van de vele lovende reacties op zoover. Maar nu wij er zijn geweest kan ik deze superlatieven maar niet begrijpen, het blijkt ook dat de meeste reacties, allemaal 10-en van 1 persoon afkomstig zijn. Onze ervaring is de volgende; klein dorpje alleen laagbouw dat is mooi maar niet echt authentiek, nauwelijks Catalaanse bewoners gezien. Alle huizen appartementen zijn voor de verhuur of is een 2e woning. Al met al dus 100 % toeristisch. Het is het enige Spaanse dorpje wat ik ken zonder dorpscafé. De horeca is in tegenstelling tot wat anderen geschreven hebben matig, over het algemeen onvriendelijk en duur voor Spaanse begrippen. Ze hebben bijna overal dezelfde beperkte toeristische kaart. Geen verrassing, culinair of vernieuwend ga dan naar Girona! Dan s avonds, na het eten kun je nog een beetje suf in de terrasstoel hangen maar dan is het om 22.30 toch wel bedtijd.. Niet onze 'Spaanse' sfeer. Voor 1 dag leuk.

• 8Stranden

Gereisd met partner in september 2017

• 9Theo Pouw17-12-2016

prachtige omgeving

klein vissers dorp geen luxe, kleine boulevard 200meter lang met diverse restaurands

Gereisd met partner in juni 2016

• 10Familie Pieters18-05-2016

Ydillisch

Ideale liggiing in het mooiste stukje natuur ter wereld. Er is ook Bond-film opgenomen. Centraal tov winkels, Gerona, Barcelona, vliegveld etc. Lekkere restaurantjes op de dijk.

juli 2015

• 10Rem's16-07-2015

Super

De belles randonnées longeant la mer.

• 9Stranden

Gereisd met partner in juli 2015

• 10coen vos10-07-2015

geweldig mooi gebied

top locatie om te zijn geweldig mooi gebied

• 6Stranden

januari 2015

• 8M&B06-07-2015

Een juweeltje op de Costa Brava

Weg van de drukte van Tossa, Lloret en Estartit vind je nog drie prachtige, authentieke kustplaatsje: Tamariu, Llafranc en Calella de Palafrugell. Er lopen geen grote wegen naartoe, waardoor het oorspronkelijke behouden blijft!

• 8Stranden

Gereisd met partner in juni 2015