Hotel Best Tenerife

SpanjeTenerifePlaya de las Américas

7.3GoedScore uit 1207 reviews

3,8 miljoen onafhankelijke reviews
Boek direct bij Zoover
Onze klantenservice staat voor je klaar
Zekerheid van ANVR en SGR

• Bubbelbad
  • Animatie programma
  • Zwembad
Meer hotel info

Best Tenerife is een populaire keuze voor een vakantie naar Spanje en dat is niet voor niets! Door de centrale ligging sta je zó op het strand of verken je het centrum van Playa de Las Américas. Dankzij het mooie zwembad omgeven door een tropische tuin voel je dat je écht op vakantie bent. Geniet van de Spaanse zon met de hele familie, of ga er lekker met zijn tweeën tussenuit. Bij Best Tenerife is er voor ieder wat wils!

Over het algemeen zijn andere vakantiegangers te spreken over Best Tenerife. Veel personen die hier hebben verbleven, zouden zeker teruggaan. Een anonieme vakantieganger is met een gezelschap met kinderen bij Best Tenerife geweest en is enthousiast. Deze gast is tevreden over de gastvrijheid van het personeel, het eten en de kamer. De kamers zijn simpel, maar prima. De gast zegt: “Samen met mijn vriend, zus, schoonbroer, nichtje (4) en neefje (1,5) genoten van onze vakantie. Alle medewerkers (receptie, schoonmaak, eetzaal, bar, animatie) zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Complimenten aan het animatieteam! Jullie zijn toppers! Het eten oogt smakelijk en ziet er verzorgd uit. Basis aanwezig (pasta's, salade) afwisseling in vlees, vis en groente. Voldoende aanbod toetjes. Ruime keuze met ontbijt (broodjes, beleg, ei, pannenkoeken, yoghurt e.d.) Wij hadden een familiekamer. Wij sliepen hier alleen en gebruikten de badkamer. Hiervoor is de kamer voldoende. Als je van een hard matras/kussen houdt, zijn de bedden goed. Anders zelf een kussen meenemen.“Er komen veel gezinnen bij dit hotel, maar ook voor stellen is het heerlijk vertoeven. Huub is al vaak bij Best Tenerife geweest met zijn vrouw en is te spreken over de gastvrijheid van het personeel en de schone kamers. Als verbeterpunten noemt hij wel het ‘handdoekje leggen’ en het gebrek aan lange broeken bij het diner. Ook kan het zwembad soms aan de koude kant zijn. Hou hier dus rekening mee als je op vakantie gaat naar Best Tenerife.

De ligging

Best Tenerife ligt op het eiland Tenerife, een van de Canarische Eilanden. Je verblijft in een van de gezelligste plaatsjes van het eiland, namelijk Playa de Las Americas. Het centrum van Playa de Las Americas ligt op ongeveer 600 meter afstand, maar de eerste winkeltjes vind je al binnen een straal van 100 meter. Je hoeft maar 300 meter te lopen en je bent al op het strand. Dit maakt Best Tenerife tot een goede keuze voor een zonvakantie in Spanje! De luchthaven Tenerife Zuid ligt op ongeveer 17 kilometer afstand.

Het hotel en faciliteiten

Je wordt verwelkomd door het gastvrije personeel van Best Tenerife bij de receptie, die 24 uur per dag geopend is. Ze helpen je graag met vragen of met tips in de omgeving. Ook kan je je bagage kwijt in de bagageruimte. In de openbare ruimtes van het hotel en in de kamers maak je gebruik van gratis WiFi. Verder is waterplezier gegarandeerd tijdens je vakantie bij Best Tenerife. Er zijn namelijk twee buitenzwembaden omgeven door een tropische tuin, waarvan één verwarmd is in de winter. Voor de kleinste vakantiegangers is er een kinderbad. Bij de zwembaden is een zonneterras, waar je volop van de Spaanse zon geniet! Er staan ligbedden en parasols, maar tegen betaling van borg maak je ook gebruik van de handdoekenservice. Even wat anders dan zwemmen? Er valt genoeg te beleven bij Best Tenerife! Je maakt er gratis gebruik van de fitnessfaciliteiten of speelt een potje tafeltennis. Tegen betaling kan je ook poolen en biljarten. Juist toe aan ontspanning? Dompel jezelf dan onder in de jacuzzi buiten. Tegen betaling ga je naar het wellnesscentrum met het verwarmde binnenbad met bubbel-relaxbedden, zwanenhalzen en watervallen. Ook de massages, het stoombad en de spa zijn tegen betaling. Het wellnesscentrum is alleen toegankelijk voor gasten van 18 jaar of ouder. De kleine vakantiegangers vermaken zich volop bij de miniclub van Best Tenerife, die kinderen verwelkomt vanaf 6 tot 12 jaar. Tegen betaling gaan ze naar de speciale speelhal. Overdag en ’s avonds is er een entertainmentprogramma voor gasten van alle leeftijden.Tot slot heeft Best Tenerife verschillende faciliteiten om van je vakantie naar Tenerife een succes te maken. Maak bijvoorbeeld gebruik van de afgesloten bagageruimte of koop wat souvenirs in het winkeltje van het hotel. Tegen betaling maak je gebruik van de kapper, stomerij en de parkeerplaats.

De kamers

Best Tenerife heeft verschillende soorten kamers. Deze zijn allemaal voorzien van airconditioning, gratis WiFi en een telefoon. Gebruik van het kluisje is gratis, maar de minibar is tegen betaling. De badkamers hebben een toilet, bad of douche en föhn. Daarnaast hebben alle kamers een balkon of terras met zitje. Het verschil in kamersDe tweepersoonskamers van Best Tenerife zijn geschikt voor twee tot vier gasten. Ze beschikken over alle bovenstaande faciliteiten. In de kamer zijn twee tweepersoonsbedden van ieder 135 bij 200 cm. Tegen een meerprijs boek je een tweepersoonskamer met zwembadzicht. Daarnaast kan je kiezen voor een tweepersoonskamer ‘Superior’. Ook deze kamers zijn geschikt voor twee tot vier gasten, beschikken over de standaard faciliteiten en hebben twee tweepersoonsbedden. Als extra’s hebben de ‘Superior’ kamers ook koffie- en theefaciliteiten, badslippers en badjassen. Ook de ‘Superior’ kamers zijn tegen een meerprijs beschikbaar met zwembadzicht.Wie op zoek is naar nog meer luxe kan een tweepersoonskamer ‘Senator’ boeken. Deze kamers zijn in veel opzichten vergelijkbaar, maar zijn moderner ingericht. Ze zijn geschikt voor twee tot vier gasten en bevatten twee tweepersoonsbedden. Daarnaast hebben ze als extra's koffie- en theezetfaciliteiten, badjassen, badslippers, een kussenmenu en gratis toegang tot het Premium dakterras (18+) met Balinese bedden, zonnebedden en jacuzzi’s. De tweepersoonskamers Senator liggen op de 4e, 5e of 6e verdieping en kunnen voor een meerprijs geboekt worden met zwembadzicht. Verder zijn er driepersoons suites bij Best Tenerife.Ze zijn grotendeels vergelijkbaar met de standaard tweepersoonskamers. Ze beschikken ook over de standaard faciliteiten en zijn geschikt voor twee tot vier gasten. Het verschil is dat er een woon- en slaapkamer en een aparte slaapkamer is. Tot slot zijn er zes persoonskamers bij Best Tenerife, die ook wel familiekamers worden genoemd. Deze kamers zijn geschikt voor vier tot zes gasten. Ze zijn voorzien van de standaard faciliteiten, maar zijn ruimer. Er zijn twee aparte slaapgedeeltes met een badkamer ertussen. De slaapgedeeltes zijn verbonden via een gang, maar kunnen niet helemaal van elkaar afgesloten worden omdat er geen deur is.

Eten en drinken

Je verblijft bij Best Tenerife op basis van logies, logies met ontbijt, halfpension, volpension of all inclusive verzorging. Bij logies zijn geen maaltijden inbegrepen en bij logies met ontbijt alleen het ontbijt. Bij halfpension is ook het dinerbuffet inbegrepen, en bij volpension ook nog het lunchbuffet. Bij all inclusive verzorging zijn alledrie de hoofdmaaltijden inbegrepen, net als een selectie aan hapjes en drankjes gedurende de dag. Alle maaltijden worden in buffetvorm opgediend in het buffetrestaurant. Het is een mix van Spaanse en internationale gerechten. Verder is er een Italiaans à la carte restaurant, genaamd El Mediterráneo. Een diner in dit restaurant is altijd tegen reservering en mogelijk tegen betaling. Informeer bij de receptie of een diner bij het à la carte restaurant wel of niet is inbegrepen bij jouw verzorgingstype. Verder zijn er drie bars, namelijk een pianobar en twee bars buiten. In het hoofdseizoen worden er af en toe gala diners en thema-avonden georganiseerd.Afhankelijk van de verzorging waar je voor kiest wordt het ontbijt opgediend van 7.00 tot 10.00 uur, de lunch van 13.00 tot 15.00 uur en het diner van 18.30 tot 21.30 uur. Wanneer je voor all inclusive verzorging kiest haal je tussen 10.00 en 17.30 uur verschillende snacks en ijsjes, maar tussen 17.30 en 19.00 uur zijn er ook sandwiches. Tussen 10.00 en 23.30 uur zijn koffie, thee, water, frisdranken, lokale alcoholische dranken en sangria inbegrepen bij de all inclusive verzorging van Best Tenerife.

All inclusive vakantie

Ondanks dat je bij Best Tenerife uit verschillende verzorgingstypen kan kiezen, gaan veel gasten voor all inclusive verzoring. Ontdek zelf waarom Best Tenerife een goede keuze is voor een all inclusive vakantie naar Spanje!

Goed om te weten

Tijdens het diner dienen mannen een lange broek te dragen.In de winter kan het aanbod aan faciliteiten afwijken.De tweepersoonsbedden hebben het formaat 135 x 200 cm.Honden zijn niet toegestaan bij Best Tenerife.Er wordt verwacht dat mannen een lange broek dragen bij het diner. Het wellnesscentrum is toegankelijk vanaf 18 jaar en ouderTegen betaling heb je toegang tot het Premium Terras (18+). De kosten verschillen afhankelijk van de verzorging waarvoor je hebt gekozen. Informeer bij de receptie voor de actuele prijzen.Roken is nergens toegestaan bij Best Tenerife, zowel binnen als buiten.

Bekijk de beschikbaarheid

1207 Reviews over Best Tenerife

• 7Valerie12-08-2022

Druk proper hotel met vriendelijke staff

Heel druk hotel. Zowel aan het zwembad als in de restaurant. Je ligt er letterlijk als mieren opeengepakt aan het zwembad en wanneer je om 8u naar het zwembad gaat liggen er al overal handdoeken op de ligbedjes die "gereserveerd" zijn :-( Wel heel proper, elke dag wordt alles grondig gepoetst. Het eten is van mindere kwaliteit, niet veel lekkers gegeten. De koffie is vreselijk (nescafe uit automaat). De andere all-in dranken zijn ook van mindere kwaliteit. Beter kamer met ontbijt nemen en dan eventueel bijbetalen voor eten en drinken. Wanneer je bijbetaald krijg je wel drinken uit een flesje.

• 6Eten
  • 7Ina08-08-2022

Viel tegen maar we hebben het "Beste" van gemaakt

Omgeving levendig, dicht bij de Boulevard. Kamer viel tegen, geen voordeelkamer reserveren. Service slecht, drankjes buiten en binnen (bar) zelf inschenken. Het was wel schoon.

• 4Kamers
    • 5Zwembad
  • 8Huub en Sophie Wolfs04-06-2022

teveel zeer luidruchtige Engelse mensen

we komen hier al jaren in dit hotel maar meestal in de winter nu zijn we met vrienden in mei geweest maar dat doen we nooit meer het was er ontzettend druk en rumoerig met veel Engelse mensen die graag een biertje dronken, als je om 9 uur naar het zwembad ging was er al geen bedje of parasol te krijgen vreselijk druk maar we hebben toch een fijne vakantie gehad (zijn vaak naar het strand geweest) het eten was zeer goed en gevarieerd al moest je als de eetzaal om 7 uur open ging meteen gaan aanschuiven anders werd het veel te druk verder is het personeel zeer vriendelijk en behulpzaam, mijn vrouw en ik gaan in december voor de vijftiende keer terug naar dit hotel dan is er een ander soort publiek ( veelal oudere mensen veel Belgen en Nederlanders) en is het een stuk rustiger dit hotel is verder prima maar wij hadden de pech dat we in een wel heel erg drukke periode zaten zoals gezegd gaan we in december weer terug.

• 8Eten
    • 8Zwembad
  • 6Richard17-03-2022

Goede locatie maar niet vaker voor ons.

De ligging is fantastisch. In het midden van een lange boulevard en snel bij 1 van de mooiste strandjes. Ligbedjes op het strand te huur dus voor elkaar. Hotel is wat gedateerd. Kamer werd goed en mooi schoongemaakt maar waren wel wat aan de kleine kant. Douchen was vreselijk van warm naar heet (verbranden) naar koud en heet. Na dubbele melding niet opgelost. Eten is warm maar erg droog en veelal hetzelfde. Fruit was bijvoorbeeld soms uit blik. Van het eten hebben we niet genoten. Buiten de deur eten is qwalitatief wel echt goed. Bier en fris in kartonnen bekers, echt vreselijk. Standaard koffie niet te pruimen. Advies dus om lekker buiten het hotel te eten en te drinken. De gastheren en vrouwen op de horeca gelegenheden deden wel uiterst hun best complimenten voor hun. Leuke spontane animatie. Zwembad wat koud (Logisch in februari). De credits zitten echt op de locatie.

• 6Kamers
    • 4Eten
    • 6Zwembad
  • 8Wielen15-03-2022

Genieten

Genoten van een fijne vakantie in dit hotel. Het hotel en kamers zijn gerenoveerd en het ziet er verzorgd uit. Zeer schone kamers!!! Ontbijt goed, wel erg gericht op Engelse gasten. Het zwembad had losliggende tegels maar het werd tijdens de vakantie gerenoveerd. Dat neemt niet weg dat er vrijwel niemand aan het zwemmen was door de kou van het water.

Buiten dat was het genieten van een fijne zonvakantie.

• 10Kamers
  • 8Cees Hagenaars20-02-2022

Het was weer fantastisch voor de 5e keer........

Hotel is in vergelijking tot enkele jaren terug behoorlijk opgeknapt, dit zowel binnen als buiten. Volgens een manager worden momenteel kamers onder handen genomen. Men had mede door corona de eetzaal drastisch aangepast, wat lay-out betreft. Ook de plaats van het zeer grote buffet had een andere plaats gekregen. Ik vond deze opzet logischer en beter en e.e.a. veroorzaakte nergens opstoppingen. Ik heb hier al verschillende animatie-teams meegemaakt en dit jaar was het een zeer enthousiast team, dat overdag hun best deed, ook voor de kleintjes. Ik zag dit jaar voor het eerst, dat in het ondiepe bassin, waar de meeste kinderen verblijven, ballen en luchtbedjes (geen grote) werden toegestaan, hetgeen de spelvreugde zeer ten goede kwam. Veel winkeltjes in de directe omgeving waren helaas gesloten door het wegblijven van toeristen.

• 7Zwembad
  • 8Sophie en Huub Wolfs13-12-2021

Goed maar met minpuntjes

mijn vrouw en ik waren volgens mij voor de 12de keer in dit hotel, het is van buiten heel mooi opgeknapt maar aan de kamers is er niet veel gebeurd wij hadden een kamer op de 6de verdieping en die was zeker niet gerenoveerd het bad en de vloer en de kamer waren oud en versleten het was er overigens wel netjes en de schoonmaak was ook prima maar omdat het hotel meer dan een jaar is dicht geweest voor renovatie plus corona hadden we daar meer van verwacht verder is aan het zwembad ook niks gedaan de tegeltjes op de bodem zaten bijna allemaal los, verder is het jammer dat ondanks dat het niet mag bij het avond eten veel mensen rond liepen in de korte broek , maar het ergste van alles is nog steeds dat er mensen zijn die het nodig vinden om om 8 uur al hun handdoekje te gaan leggen en hier word niks van gezegd heel jammer. ondanks deze minpuntjes is het een prima hotel met heel lekker eten en een geweldige ligging.

• 5Kamers
    • 5Zwembad
  • 7Familie Jansen17-10-2021

Prima hotel

Prima hotel, redelijk ruime kamer voor 4 personen. Maar we hadden een familie kamer, maar dit is gewoon een kamer met twee tweepersoonsbedden erin. Ontbijt is prima, erg netjes allemaal. Gelukkig geen all-in geboekt, want eten langs de Boulevard is vele malen beter. En bier en fris uit een kartonnen beker is niet zo lekker. Het zwembad is erg aan de kleine kant voor zo’n groot hotel. En zoals vele hier al schrijven, s ochtends vroeg je handdoek er neerleggen anders heb je geen ligbed. Excursies geboekt via Tui, erg duur. Maar wel de moeite waard! Helaas geen BVN op de kamer, 100 zenders maar deze doet het niet. Wel jammer, en want de WiFi is ook slecht.

• 5Kamers
  • 7Jan10-10-2021

Lekker met wat minnetjes

Prima hotel, waarschijnlijk waarde naar zijn geld echter zo vaak zit ik niet in een hotel. De ruimte van de kamer was lekker groot! de bedden waren goed. wel een beetje ouderwets helaas. De afvoer van de wastafel in de badkamer liep niet weg. Dit aangegeven op de derde dag, helaas niet opgelost. Het eten was goed maar niet super. ik denk dat het hotel hier nog wel kan verbeteren. De ligging ten opzichte van boulevard en centrum is prima! binnen 5 minuten sta je overal waar je wilt! Het zwembad was goed. Jammer dat mensen in de ochtend een ligbed claimde en vervolgens pas om 17.00 uur aan kwamen om een duik te nemen. Wij waren all inclusieve dat was best ok hoor maar een biertje of wijntje uit een kartonnen beker!! das niks. kortom best leuk voor herhaling vatbaar?? denk het niet.

• 6Kamers
    • 8Zwembad
  • 8Sijbrands22-02-2021

Fantastische vakantie gehad.

Het weer kan hier wisselen in de winter. Wij hadden in januari 2 weken prachtig weer maar door de klimaatsverandering wereld wijd is dat niet altijd zo. Ik zou niet al te lang van te voren boeken zodat je het weer enigszins in kunt schatten.

• 8Eten

• WisselkantoorBeschikbaar (1)
  • LiftenBeschikbaar (3)
  • CafeBeschikbaar (1)
  • KrantenkioskBeschikbaar (1)
  • Kleine supermarktBeschikbaar (1)
  • WinkelsBeschikbaar (1)
  • KapperBeschikbaar (1)
  • BarsBeschikbaar (1)
  • SpelletjeskamerBeschikbaar (1)
  • RestaurantsBeschikbaar (1)
  • Restaurants met airconditioningBeschikbaar (1)
  • Restaurants met niet-rokers gedeelteBeschikbaar (1)
  • Restaurants met hoge stoelenBeschikbaar (1)
  • Medische hulpBeschikbaar
  • SpeelplaatsBeschikbaar
  • WasseretteBeschikbaar
  • ParkeerplaatsBeschikbaar
  • KinderopvangBeschikbaar
  • TV kamerBeschikbaar (1)
  • FoyerBeschikbaar (1)

• Directe toets telefoonBeschikbaar

• BuitenzwembadenBeschikbaar (1)
  • KinderzwembadBeschikbaar (1)
  • ZwembadBeschikbaar (1)
  • Pool barBeschikbaar (1)
  • LigstoelenBeschikbaar (1)
  • SquashBeschikbaar (1)
  • AerobicsBeschikbaar (1)
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • TafeltennisBeschikbaar (1)
  • Fietsen en/of mountainbikenBeschikbaar (1)
  • EntertainmentprogrammaBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • DartsBeschikbaar (1)
  • Zonnestudio en/of solariumBeschikbaar (1)
  • Biljart en/of snookerBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)
  • Aqua-aerobicsBeschikbaar (1)
  • ZonneterrasBeschikbaar (1)