Vakantie in Ankara

vakanties Ankara

Reviews over Ankara

• 7Ton29-05-2014

Gezellig centrum, verder niet bijzonder

Ankara is een stad met een gezellig centrum, maar zonder heel veel bezienswaardigheden. Moest hier opstappen op de Trans Azie Express naar Iran en twee dagen vond ik genoeg om te verblijven. Het mausoleum van Ataturk is de moeite waard.

Alleen gereisd in april 2014

• 9Waldemar01-11-2013

Nowa Stolica

Ankara liczy przeszło cztery miliony mieszkańców. Chociaż najstarsze znalezione ślady osadnictwa pochodzą z XIII wieku p.n.e., to tak naprawdę Ankara pozostawała niewiele znaczącą miejscowością, aż do początków XX wieku naszej ery. W 1923 roku Atatürk ogłosił Ankarę nową stolicą Turcji, odbierając jednocześnie to miano Istanbulowi.

Gereisd met vrienden in september 2013

• 7Ziyettin30-09-2013

Ankara

Geweldig! Veel te doen in Ankara

Gereisd met partner in januari 2013

• 6jgbteg23-06-2013

Druk druk druk

Ankara is de grootste file van Turkije.

Gereisd met partner in juni 2013

• 7anoniem27-05-2013

Leuke plek

het is een hele mooie plek en zeker aan te raden.

Gereisd met partner in januari 2013

• 7Cynthia08-04-2013

Wekte mijn interesse, helaas te weinig van gezien

We waren met onze rondreis maar een dag in Ankara, wat ik erg jammer vond. De uitstraling vond ik namelijk positief, het grote stadion en andere luxe gebouwen die we zagen toen we er binnenreden trokken mij wel!

Ik heb het mausoleum van Ataturk en het museum van Anatolische beschavingen gezien, dat eerste was wel interessant maar het tweede niet zo. Jammer dat het alleen dingen van wat langer geleden waren, ik was namelijk vooral erg benieuwd naar het huidige, moderne Ankara. Je hoort zoveel over Istanbul, maar nooit over de hoofdstad...

Gereisd met vrienden in maart 2013

• 8Adri08-11-2012

Drukke miljoenen- hoofdstad met fantastisch museum

Ga naar Ataturk memorial. Zeer de moeite waard.

Gereisd met vrienden in oktober 2012

• 7kimmirer28-09-2012

Leuk voor een paar dagen

Aanraders zijn het Genclik Park, Anitkabir en Atatürk Orman Çiftliği (grote dierentuin, gratis entree). Voor de rest in Ankara naar mijn mening een beetje een koude stad. Weinig sfeer zoals in andere grote Turkse steden.

Gereisd met partner in september 2012

• 10Kuba31-07-2012

Fajna stolica Turcji

Miasto na ogół jest bardzo piękne i dzikie. Ma dużo zabytków i bardzo ciekawe zjawiska w przyrodzie. Warto pojechać na ciekawe wakacje.

Alleen gereisd in juli 2009

• 8douwes23-06-2012

Fantastische stad.

Drukke stad met veel bezienswaardigheden, bezoek aan traditionele hamam zeker de moeite waard. Het oude stadsgedeelte met indrukwekkende markt, zoals het vroeger ook zo geweest moet zijn. Bestaat nog steeds. Vriendelijke en behulpzame mensen. Aanrader.

Gereisd met partner in juni 2012

10 van de 25 reviews gezien