Canakkale

vakanties Canakkale

Reviews over Canakkale

• 10Göktuğ07-09-2015

çanakkale derim tek geçerim

cidden eğlenmek kültürel gezi yapmak boğaza karşı rakı içmek için birebir.

• 10Stranden

augustus 2015

• 7Waldemar10-11-2013

miasto portowe

Çanakkale to znane miasto portowe, położone po azjatyckiej stronie cieśniny Dardanele. Większość turystów dociera do Çanakkale w drodze do Troi lub na półwysep Gallipoli

Gereisd met vrienden in september 2013

• 8Gustav23-05-2013

Viel Veraenderungen zum Positiven

Rund um den Ferry-Hafen ist die Stadt nicht wiederzuerkennen. Die gesamte Promenade in diesem Gebiet ist renoviert und auch das Stadtviertel viel ansprechender als vor zwei Jahren.

Gereisd met partner in mei 2013

• 7Gustav03-11-2012

Zwischen Izmir und Istanbul

Auf dem Weg von Izmir nach Istanbul lohnt ein kurzer Aufenthalt in dieser kleineren Stadt am Eingang der Dardanellen. Von hier geht die Faehre nach Eleabat. In der Naehe der Stadt befindet sich der Fundort von Troja.Funde aus Troja sind im Archaeologischen Museum ausgestellt. Auch viele "Canaks"- ein irdenes Geschirr - das Canakkale seinen Namen verdankt sind hier zu sehen. Das trojanische Pferd aus dem Film Troja wurde der Stadt nach den Dreharbeiten überlassen und steht heute auf der Uferpromenade. In der Naehe des Hafens einige sehr gute Fischrestaurant

Gereisd met partner in februari 2011

• 10Aysegül Selin Özener20-05-2009

sessiz...sakin...dingin...

İnsanın ruhuna işleyen, kendinizi rahatlatabileceğiniz, huzur bulacağınız, bir meditasyon mekanı...

• 10Stranden

Gereisd met vrienden in augustus 2008

• 9aca29-09-2008

Geweldig!!

Ik ben met mijn man naar Canakalle in Turkije gegaan. We zijn daar gaan overnachten in een hotel. Het was daar goed te doen. Canakalle is daar echt e.e.a cultuur maar ook erg mooi. Er is daar erg veel te zien zoals de Troya. Tevens nog veel meer bezienswaardigheden! Zeker een aanrader!

Gereisd met partner in augustus 2008

• 10Suat25-03-2007

zum glück nicht zu viele turis und die händler zerren keinen ins laden um zu verkaufen zwar ist die stadt klein aber sehr freundliche leute viel geschichte und kultur (troja) zu sehen der freitags pazar ist ein muss sollte man erlebt haben man findet fast alles von anzieh sachen bis obst gemüse käse usw

Gereisd met familie in september 2005

• 9smit14-03-2007

Door deze streek ben ik verliefd geworden op Turkije een Turk is niet voor niets zo trots op zijn land. Ik kom zelf al voor het 6 jaar in Lapseki een dorpje ongeveer 30 km van Canakkale af . De Vapur (pont) vaart hier van gelibolu (Galapoli bekend van de 1 WO) naar Lapseki gelegen aan de Dardanellen de zeestraat van de Egeïsche Zee naar de Zwarte Zee. Hellemaal geweldig ik ben daar de enige toerist . Het dorp zelf heeft een leuke boulevard met 2 disco’s een restaurant een bar en nog een paar leuke tenjes. Vanuit Lapseki of Gelibolu kun je diverse kanten op : het Paart van Troje Bozcaada een mooi wit Eiland en nog veel meer. Echt een aanrader voor de gene die back to basic willen en de echte Turkse cultuur willen ervaren . Graag niet met te veel mensen komen want het is nu nog lekker rustig.

Gereisd met familie in augustus 2006

• 8A. ipek22-08-2006

Minder toeristisch maar toch alles aanwezig: strand, zon (maar toch altijd een windje), zee, cultuur, eten, paard van troje, Assos, WO1 monumenten, shopping, vriendelijke mensen. Enige nadeel is dat je of naaristanbul of naar izmir moet vliegen waar je vervolgens 5 verder moet reizen, maar het is moeite waard...

Gereisd met vrienden in juli 2006