Civitavecchia

vakanties Civitavecchia

Reviews over Civitavecchia

• 7Cindy05-10-2014

Opstapplaats voor cruiseschepen

Ik heb niet veel tijd in de stad doorgebracht. Het is wel leuk om over de boulevard te lopen. Heb ook wat mooie winkels voorbij zien komen, maar verder niet veel gezien. In de buurt van mijn hotel (bij het station) was het 's avonds gezellig druk in de restaurantjes en barretjes.

• 6Stranden

Alleen gereisd in september 2014

• 8Madeleine19-12-2011

Leuke stad aan zee

Een dag met een cruise in Civitavecchia. Veel mensen gaan met de trein (1 uur) naar Rome. Heb niet zoveel vertrouwen In TrenItalia (dag later staking) met de vele vertragingen. Ben dus in Civitavecchia gebleven en dat was de moeite waard. De haven is natuurlijk erg belangrijk. Hier komen cruiseschepen en vertrekken schepen. Je ziet meteen het 17e eeuws Forte Michelangelo bij de haven en verdedigings muren. Een deel heeft men gerestaureerd. Er is een mooie oude binnenstad en de traditionele markt op de Piazza Regina Margherita. Zaterdagmiddag is het gesloten zo ook vele winkels. De Viale Garibaldi is een brede promenade aan de zee met vele terrasjes en kooplieden. Als langs de zee doorloop komt je bij Il Pirgo. Een zeer aparte pier. Bij de Il Pirgo langs de zee zijn leuke eettentjes en kan je lekker op een terrasje zitten met een mooi uitzicht over de zee en de baai. Een bezoek aan de historische Terme Taurine is ook een aanrader. Ik heb me een dag prima vermaakt.

Alleen gereisd in november 2011

• 8camzon13-11-2011

aardig plaatsje

Uitstekende bestemming om even te wennen aan je cruise.

• 8Stranden

Gereisd met partner in september 2011

• 9Luisa20-06-2011

Mooi, lekker weer

Civitavecchia is een mooie, niet al te grote havenstad. Ik ga er elke zomer heen, omdat mijn opa en oma er wonen. Het is er bijna altijd mooi weer (zoals in de meeste plaatsen in italie), wel minstens 26 graden in de zomer. Er zijn genoeg schone stranden in de omgevind, o.a Tsunami Beach. Veel hotels en gelegenheid om kleren en souvenirs te kopen. Ook genoeg restaurants in de stad en "il lungo mare", oftewel "de lange zee", waar je s`avonds langs kan wandelen en een ijsje kopen.

Wij vinden het iedere vakantie heel gezellig.

• 9Stranden

juli 2010

• 5Marcel Kop19-03-2007

Civitavecchia is een vrij drukke havenstad. Ondanks de naam een moderne stad met weinig interessante historische gebouwen (vanwege WO II). In de omgeving veel Etruskische en Romeinse overblijfselen. Ten zuiden 2 aardige badplaatsen (S.Marinella en S.Severa), landinwaarts de ongerepte Monti della Tolfa (beschermd natuurgebied) met mooie vergezichten. Buitenlandse toeristen zijn er alleen vanwege de boot naar Sardinie. De keuken biedt vele lokale specialiteiten, vooral visgerechten, en salsicce (worsten) en porchetta (varkensvlees) uit de omliggende dorpen.

• 7Stranden

Gereisd met familie in juni 2006