Sperlonga

vakanties Sperlonga

Reviews over Sperlonga

• 9Nelleke van Dolcevia.com21-03-2018

Sperlonga, romantische strandvakantie

In mijn reis langs de Tyrreense kust tussen Rome en Napels doe ik diverse ontdekkingen, een ervan betreft het stadje Sperlonga, dat wat mij betreft bovenaan mijn lijst met strandbestemmingen mag prijken. Zelden zo´n mooi plaatsje gezien dat dan ook nog zo´n formidabel strand te bieden heeft. Strandseizoen van april tot oktober Sperlonga, nauwe straatjes en trappen die nergens heen gaan. Met de hond op het strand, dat kan nog tot de ´stabilimenti balneari´ hun strandstoelen en parasols neerzetten, die weet met zijn enthousiasme geen raad: al dat zand, water en drijfhout om rond te sjouwen, paradijs! Het 10 km lange strand biedt genoeg speelruimte. Aan de zuidkant van de baai ligt ook een stuk vrij strand ´spiagge libero´, maar de ervaring leert dat betalen voor een plekje zeker het geld waard is vooral als het drukker wordt.
    Zeker zo mooi als Amalfi, maar dan knusser.

oktober 2017

• 9salvatore14-11-2014

UN POSTO INCANTEVOLE

OTTIMA SPIAGIA E UN MARE STUPENDO E PULITO

Gereisd met partner in november 2014

• 7Johan13-08-2014

Oude stadsgedeelte mooi, nieuwe voor toeristen

Oud stadsgedeelte is echt authentiek, en zeer gezellig met mooie smalle straatjes. Het nieuwe is zoals 'Blankenberge'...

• 6Stranden

augustus 2014

• 10remus0304-06-2009

Sperlonga, das beste Ort zum Ferien machen

Wir fahren seit über 10 Jahren na Sperlonga,einmaliges Ort zum ausruhen,weniger Turisten ausser August,viel kann man unternehmen zb.Ausflüge,nach Ponza,Capri,Pompei,Vesuv,Pastena(Grote).Lange Strand zum spazieren,alte Sperlonga zum genisen,wunderschöne Aussicht.Essen: Pizzeria,kann mann Pizza kiloweise kaufen,Gelateria- spitzen Eis,kleine laden mit Früchten,Sidis (vergl.mit Norma laden),jede Woche ein Markt mit Kleider und Gemüse.Sperlonga liegt zwischen Rom und Neapel.Ausflug nach Rom oder Neapel mit Zug(nur ca 8.Euro 1 Person ein Weg).Wir fahren auch dieses Jahr,aber diesmal in Juni.Somermonate Wetter Garantiert(um die 30- 35°),weniger Regen. Emphelungen am alle die ein erholsames Urlaub wollen. Cya in Sperlonga

Gereisd met partner in juni 2009

• 7Vivianne05-08-2008

Mooi schilderachtig stadje

Wij zaten 1,5 week op camping Settebello, ca 10 km van Sperlonga af. We zijn 3 keer naar Sperlonga geweest. Het is een mooi schilderachtig stadje dat tegen een berg aan gebouwd is. Witte smalle en steile steegjes, mooie vergezichten. Helemaal bovenaan heb je dan nog winkeltjes en terrasjes.
    Een bezoek zeker waard. Iets voorbij Sperlonga heb je dan kleine(re) baaien waar het iets rustiger is dan in Sperlonga zelf. Ook daar kun je het water een heel eind inlopen.

• 8Stranden

Gereisd met partner in augustus 2008

• 10Rob Cuyvers11-07-2005

Sperlonga ligt ten zuiden van Rome. Vorig jaar zijn we voor de eerste keer naar deze badplaats geweest. Het was er zeer warm en een aangenaam strand. Je kan makkelijk 100 meter in zee lopen... wat voor vele een veiliger gevoel geeft. Vrienden van ons wonen in Alatri (70km ten zuiden van Rome) en een daguitstap naar Sperlonga willen we niet missen. Een uitgangs leven is er niet echt in Sperlonga, je hebt wel van die typische gezellige visrestaurantjes en taverne's. Sperlonga is een plaats waar je echt kan genieten van je vakantie. In de buurt heb je tientallen Campings... wij raden Sperlonga echt aan!!!!

Gereisd in juli 2005