Santa Eulalia del Río / Santa Eularia des Riu

Vakantie in Santa Eulalia del Río / Santa Eularia des Riu

Santa Eulalia del Río is een badplaats gelegen aan de rustige oostkust van Ibiza. Hier vind je geen trendy nachtclubs, maar idyllische baaitjes en goudgele stranden. Een vakantie naar Santa Eulalia del Río is dan ook zeer geschikt voor rustzoekers. Toch beschikt het plaatsje ook over een levendig centrum waar je gezellige restaurants en tavernes vindt. Liefhebbers van de Spaanse keuken kunnen hier hun hart ophalen en proeven van lokale specialiteiten. Lees met ons mee en ontdek nog meer troeven van deze gemoedelijke badplaats.

vakanties Santa Eulalia del Río / Santa Eularia des Riu

Over Santa Eulalia del Río / Santa Eularia des Riu

Bezienswaardigheden in Santa Eulalia del Río en omgeving

Op verkenning in Santa Eulalia del Río

In de badplaats Santa Eulalia del Río heerst een rustige en relaxte sfeer. Maar saai is het er zeker niet, want het centrum biedt volop vertier. Zo kun je heerlijk flaneren over de levendige Passeig de s’Alamera boulevard met leuke winkels en Spaanse bodega’s. Strijk neer op een van de vele terrasjes en geniet van een fris glas sangria. Of proef van gevulde olijven, zoute sardientjes en huisgemaakte paella. ‘s Avonds is het een en al gezelligheid bij de kleine haven met livemuziek, marktkraampjes en sfeervolle restaurants.

Op de goudgele stranden van Santa Eulalia del Río kom je helemaal tot rust en de helderblauwe zee zorgt voor verkoeling op warme dagen. Wil je de onderwaterwereld ontdekken? Neem dan duiklessen van een ervaren duikinstructeur bij het nabijgelegen Aqua Diving Center. Niet alleen de duiklessen, maar ook de boottocht op zee is al een hele belevenis.

Bij een vakantie in Santa Eulalia del Río mag een bezoek aan de bekende hippiemarkt Es Canar natuurlijk niet ontbreken. Hier vind je tal van kraampjes met fleurige kleding, tassen en handgemaakte souvenirs. De heerlijke geuren van de eetkraampjes op de markt verleiden je bovendien tot het proeven van typisch Spaanse lekkernijen. Geniet, het is tenslotte vakantie!

Leuke activiteiten in de omgeving van Santa Eulalia del Río

Op vakantie in Santa Eulalia del Río profiteer je van het beste van twee werelden. Aan de ene kant geniet je van de heerlijke rust van je vakantiebestemming en aan de andere kant liggen bruisende steden als Ibiza-Stad lekker dichtbij. Met de bus sta je al binnen een uurtje in Ibiza-Stad. Een stad met een levendig centrum en een actief nachtleven met hippe discotheken. Ook kun je er naar hartenlust shoppen en genieten van het historische centrum: D’Alt Vila. Neem ook een kijkje bij Barrio de la Marina. Dit is de chique haven van Ibiza-Stad waar je dure jachten kunt bewonderen.

Wil je foto’s maken van een adembenemend uitzicht? Maak dan een wandeling naar het schiereiland Punta de s'Església Vella. Hier geniet je onder de pijnbomen van een prachtig uitzicht over de oostkust en de Middellandse Zee.

Het weer en klimaat in Santa Eulalia del Río, Ibiza

Dankzij het warme zeeklimaat zijn de zomers tijdens je vakantie in Santa Eulalia del Río zonnig, warm en droog. In de maanden juli en augustus is het in de badplaats met ruim 30 graden behoorlijk warm. Toch is het er ook dan goed uit te houden vanwege het heerlijke zeebriesje. En ook de oostenwind zorgt regelmatig voor verkoeling. In de winter daalt de temperatuur tot ongeveer 15 graden en dat maakt Santa Eulalia del Río tevens een geschikte vakantiebestemming om te overwinteren.

Wil je genieten van een ontspannen verblijf op Ibiza? Kies dan voor een vakantie naar Santa Eulalia del Río.

Weer & Klimaat Santa Eulalia del Río / Santa Eularia des Riu

Zeewatertemp ()15°15°15°16°18°22°25°26°26°23°20°16°
Dagen regen9989742469109

Reviews over Santa Eulalia del Río / Santa Eularia des Riu

• 9Marco06-10-2019

Lekker fijne omgeving goede ligging en rustig

Gereisd met partner in september 2019

• 7Ingrid29-09-2019

Leuk en kleinschalig

Leuk stadje. Goed openbaar vervoer. Leuke boulevard met vooral veel eettentjes. Voor mij hadden er iets meer winkeltjes mogen zitten. Er zit een haventje. Wit zandstrand met mooie blauwe zee.

• 7Stranden

Gereisd met vrienden in september 2019

• 5J van schaijk21-07-2019

Mooie drukke badplaats met haven +lange boulevard

Mooi druk plaatsje met mooie haven, wij waren er in juli, hoogseizoen dus, en echt te druk voor ons. Mooie lange boulevard met veel terrassen, geen cafés of clubs. Het is het benidorm in ibiza, gemiddelde leeftijd 60+, beetje oubollig vonden wij (45 en 50 jaar). Acheraf hadden wij liever wat meer noordelijker gezeten, daar is het rustiger. Wij zijn daar geweest met een huurauto. Wij zijn echte strandmensen maar door de zeer weinige ligbedden die je er kon huren moesten wij aan het zwembad gaan liggen.

• 5Stranden

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Wieke16-07-2019

Eén van de mooiste plaatsen van heel Ibiza

Zeer mooi plaatsje met schone uitstraling. Mooie winkels en veel eetgelegenheden. Prachtig boulevard met mooie bomen en bankjes. Mooi uitzicht over zee met bootjes.

juli 2019

• 7Judith24-06-2019

Cala pada. Fijne sfeer.

Over het strand cala pada. Het strand zelf is echt wel fijn om te verblijven. Als gast van tui magic life, kan je daar verblijven in de fijnste strand tent die er is. Hard werkende mensen. Fijne sfeer...maar wel een vies strand ivm zee wier...maar ook sigaretten stompjes en papiertjes en zo. Ze proberen het echt schoon te houden, maar het is vechten tegen de bierkaai..

Gereisd met partner in juni 2019

• 6herman03-06-2019

Geen topper

leuk plaatsje niet erg veel te doen, geen Old Town zoals Marbella bijvoorbeeld, hippiemarkten kan je vanuit hier goed bereiken, via busstation , maar met de taxi ben je er voor zo 'n 10 euro.

• 6Stranden

Gereisd met partner in mei 2019

• 10Jose Antonio25-10-2018

Un día en un gran hotel

Fui solo a pasar el día a desconectar me gusto mucho la habitación muy limpia y amplia la comida del bufet variada de calidad el hotel recomendable y el servicio muy bueno

• 10Stranden

Alleen gereisd in juni 2018

• 8marga verhoeven09-09-2018

Gezellig

Santa eulalia is een leuke plaats. Mooie boulevard met leuke niet al te dure terrassen en eetgelegenheden. Gezellige boulevard leuke winkels en zandstrand.

Gereisd met partner in september 2018

• 9cockuyt ronny23-05-2018

zeer mooi

Daar is de mooiste promenade dat ik al gezien heb in spanje,op gebied van super proper en ieder resto,bar of wat dan ook,alles beplant met bloemen,allerhande winkels niet teveel rommel winkels,veel mooie winkels,een 5 tal apothekers . Kijk van die plaats kan ik niets verkeerd zeggen,alles was proper en netjes onderhouden,niets van papiertjes of zwerfvuil op de straten.

Gereisd met partner in mei 2018

• 8Marja26-04-2018

Mooiste plaats van Ibiza

Ik vind dit de mooiste plaats van Ibiza. Erg mooie boulevard. Leuke winkels en goede restaurants.

Gereisd met vrienden in april 2018

10 van de 160 reviews gezien