Agios Nikolaos

Vakantie in Agios Nikolaos

Agios Nikolaos ligt ten oosten van de hoofdstad Heraklion op het Griekse eiland Kreta. Het is een drukke toeristenplaats met een enorm aanbod aan restaurants, hotels, bars en winkels. In de winter is het er erg rustig, want dan zijn de meeste gelegenheden gesloten. De naam Agios Nikolaos betekent Sint Nikolaas, of Heilige Nikolaas (beschermheilige van zeelieden).

vakanties Agios Nikolaos

Over Agios Nikolaos

Bezienswaardigheden en to do's in Agios Nikolaos

Agios Nikolaos is goed bereikbaar met het openbaar vervoer, wat ervoor zorgt dat je vanuit hier leuke uitstapjes in de omgeving kunt maken. Maar Agios Nikolaos heeft zelf ook genoeg te bieden. Voor cultuurliefhebbers is het archeologisch museum met vondsten uit de Minoïsche tijd een aanrader. Je culturele uitstapje liever combineren met een boottocht? Neem dan de boot naar Spinalonga, een eiland voor de kust van Kreta. Hier kun je het fort bezoeken waar vroeger een leprakolonie was gevestigd.

Als je een middagje wilt bijkomen, zit je goed aan het Voulismenimeer, een binnenmeer dat tussen 1867 en 1871 via een kanaaltje werd verbonden met de haven. Neem plaats op een van de terrasjes rondom het meer en geniet van een heerlijk drankje.

Weer & Klimaat Agios Nikolaos

Dagen regen1097321001569

Reviews over Agios Nikolaos

• 8Priscilla06-08-2019

Mooi plaatsje

Wij zijn met de submarine mee geweest opzoek naar zeeschildpadden. Deze ligt in de baai van agios. Een echte aanrader !

• 9Stranden

Gereisd met partner in september 2017

• 6Henk18-06-2019

Sfeerloos dorp

Zwaar overschat dorp. Feitelijk 2 winkelstraten en wat terrasjes rond het meertje en bij de marina. Er is geen fatsoenlijk strand. Veel hoogteverschil. Het is het allemaal nét niet...

Gereisd met partner in juni 2019

• 10Liset Van Van gils20-04-2019

Geweldig mooi

Het is er prachtig en heel mooi en fijne mensen

• 10Stranden

Gereisd met partner in augustus 2018

• 10James Baldrin06-11-2018

Beautiful small town

Nice place surrounded from water. Magical lake and ,stories!

• 10Stranden

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9PIET van den Broek01-11-2018

geweldig

mooi fijn lekker eten ontspannend en vriendelijk enz

• 9Stranden

Gereisd met partner in mei 2016

• 8Esther01-10-2018

Voor herhaling vatbaar.

Een erg leuk stadje. Vooral de veelzijdigheid vonden wij aangenaam. Het binnenmeer, de marinehaven, de strandjes, het levendige maar de niet overdreven drukte, de winkelstraatjes en niet te vergeten de vele en gezellige restaurantjes.
    Over het uitgaan kan ik weinig zeggen. We hebben veelal overdag op terrasjes gezeten en dat is ons prima bevallen. Al met al een stad waar het goed toeven is!

• 7Stranden

Gereisd met partner in september 2018

• 8Esther01-10-2018

Voor herhaling vatbaar.

• 7Stranden

Gereisd met partner in september 2018

• 9Diane20-06-2018

Goedkoop om uit eten te gaan en gezellig stadje.

Vriendelijke mensen, leuke restaurantjes, goedkoop eten en drinken. We zijn 2 maal naaar restaurant Patriko in Agios Nikolaos geweest : ik heb daar een bangelijk lekker slaatje gegeten (Cypriot salad : slamix, rozijntjes, granaatappelpitjes, gegrilde peer, gebakken haloumi, croutons) en mijn partner mixed grill ( dit bestond uit 2 brochetten, nl 1 met kip en 1 met varkensvlees en frietjes). De baas van het restaurant was zeer vriendelijk en dankbaar dat we zijn restaurantje uitgekozen hadden. Toen we de rekening vroegen(het is er goedkoop) kregen we nog een klein dessertje aangeboden.Dit restaurant is zeker aan te bevelen!!!

Gereisd met partner in juni 2018

• 8Ben Boers14-10-2017

Leuke plaats

Het leuke van deze stad is dat alles rond het binnenmeer is gebouwd zodat je lekker kunt rondlopen. Er zijn leuke toeristische straatjes maar ook straatjes met de gewone winkels e.d. Je kunt een goedkope hap eten en ook lekker luxe. Ik heb heerlijk bijna dagelijks op het terras gezeten bij Asterix met een frappe en dan lekker genieten van alle mensen die langs komen. ZALIG Ook voor de wat jeugdige mensen kun je hier prima vermaken met de diverse bars maar ook de strandjes zijn prima verzorgd. Prima plek

• 8Stranden

Gereisd met partner in juni 2017

• 9gerard verhey14-10-2017

Heel fijn stadje aan het vousimi meer,

Volop winkels aan de beide hoofdstraten, verder een haven, waar regelmatig cruiseschepen aanmeren. Altijd gezellig en vriendelijke mensen

• 8Stranden

Gereisd met partner in oktober 2015